י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
'הילולת האבות' וער"ח אלול

צפו: כ-10,000 איש פקדו את מערת המכפלה; מאות בקבר יוסף

כ-10,000 מתפללים הגיעו אמש למערת המכפלה שנפתחה ליהודים בלבד, לרגל ערב ראש חודש אלול - 'הילולת האבות' • במקביל:  כ-600 בני אדם בכניסה הלילה לקבר יהשע בן נון • דגן: "נמשיך לשמר את המקומות הקדושים בשומרון למען הדורות הבאים" • צפו

צפו: כ-10,000 איש פקדו את מערת המכפלה; מאות בקבר יוסף
מתפללים במערת המכפלה צילום: מנהלת מערת המכפלה

כ-10,000 מתפללים הגיעו אתמול (חמישי) למערת המכפלה שנפתחה ליהודים בלבד, לרגל ערב ראש חודש אלול - 'הילולת האבות'.

מטעם המארגנים נמסר: "תודה לריבונו של עולם, תודה לכוחות הביטחון - צה"ל, מג"ב, משטרת ישראל ומד"א, תודה לכל הגופים והארגונים השותפים להצלחה הגדולה של היום הזה, תודה לחברות ההסעות. תודה אישית לכל אחד ואחת שהגיעו לכאן".

במקביל: לקראת ר"ח אלול, כ-600 בני אדם בכניסה הלילה לקבר יהושע בן נון, שבכפר כיפל חארס שבשומרון.

הכניסה התקיימה לקראת ראש חודש אלול - חודש הרחמים והסליחות - שיתקיים ביום ראשון הקרוב. וכחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון באמצעות מנהלת קבר יוסף והמתנדבים הרבים המסייעים שם, ובליווי צה"ל.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר: "אנחנו נמשיך לקיים את חובתנו לעם היהודי, לשמור ולשמר את המקומות הקדושים בשומרון. ובהם את קבר יהשע בן נון. חלק מהמשמירה על המקומות היא שמירה על תנועה מתמדת והבאת מתפללים מכל רחבי הארץ לפקוד את המקומות הקדושים ולהתפלל בהם".

"הזכות של הדור שלנו לפקוד מקומות שאלפי דורות רק חלמו עליהם לא תסולא בפז ואנחנו נמשיך לשמור על המקומות הללו: קבר יהשע בן נון, קבר יוסף, למען הדורות הבאים. אנחנו מצפים מממשלת ישראל לקחת צעד אחד קדימה ולהחיל ריבונות על יוש ובוודאי על המקומות הקדושים".

דגן הודה למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון, לחטיבת אפרים שליוותה את הכניסה ולאלפי המתפללים המגיעים מכל רחבי הארץ מדי חודש ומסייעים לשמור על הגחלת.

(קרדיט וידיאו: מנהלת קבר יוסף)

מערת המכפלה הילולא קבר יוסף שכם ראש חודש אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד