י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רוצים לעקור כל הקדוש והיקר

רה"י: מסיתים נגד הציבור החרדי • צפו

דבריו של הגרי"ג אדלשטיין בעצרת הגדולה במודיעין עילית: "רוצים לגזור גזירות נגד החינוך התורני, חדרים, תלמודי תורה, בית יעקב, סמינרים, גזירות חינוך, למנוע את אפשרות קיום החינוך על ידי גזירות, זה המטרה שלהם, המטרה שלהם להגיע לשלטון כדי להוציא לפועל את כל הדברים הרעים האלה" • צפו בוידאו

רה"י: מסיתים נגד הציבור החרדי • צפו
ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשא דברי חיזוק מביתו ברחוב ראב"ד בבני ברק לעצרת הגדולה שהתקיימה אתמול ערב ראש חודש אלול ושודרו בוידאו לאלפים. 

"צריך לדעת שהזמן הזה, עת צרה היא ליעקב. לדאבוננו יש בינינו מסיתים נגד הציבור החרדי, נגד בחורי הישיבות ונגד האברכים שעוסקים בתורה, נגד כל דבר שבקדושה יש הסתה, רוצים לעקור את כל הקדוש, לגרום חילול שבת בפרהסיא, חילול שבת! להתיר, מה שיש היום חוקי עזר שמונעים חילול שבת, רוצים לבטל אותם, שיהיה חילול שבת בפרהסיא, רחמנא ליצלן, חילול שבת, דבר כל כך מסוכן, כידוע, חילול שבת קודש. שמירת השבת זה זכות גדולה מאד שמגינה על כל כלל ישראל".

"ורוצים גם לגזור גזירות נגד החינוך התורני, חדרים, תלמודי תורה, בית יעקב, סמינרים, גזירות חינוך, למנוע את אפשרות קיום החינוך על ידי גזירות, זה המטרה שלהם, המטרה שלהם להגיע לשלטון כדי להוציא לפועל את כל הדברים הרעים האלה. גם לגבי גירות, שיהיה גירות לא כהלכה, להכניס לעם ישראל גויים שייחשבו כמו יהודים, רחמנא ליצלן. עוד מעט יהיו בחירות, הם רוצים בבחירות להצליח להוסיף להם הרבה נציגים בכנסת כדי שיעלו לשלטון ויוכלו להוציא לפועל את כל מה שהם רוצים. לכן אנחנו חייבים, כל אחד ואחד חייב לעשות את כל מה שהוא יכול לעשות כדי למנוע את הגזירות האלה".

"ראשית כל להצביע ג', להצביע ולהשפיע על אחרים להצביע, מי שיכול להשפיע. והמציאות הוא שכל קול יכול להכריע את הכף, כמו שראו את זה בבחירות האחרונות, ראו שעל ידי קולות בודדים זכינו לעוד נציג בכנסת".

"אבל גם עוד דבר צריך לדעת, שהכל בידי שמים, ובידי שמים הכל תלוי בזכויות, כל אחד ואחד מאיתנו אם יוסיף זכויות זה מוסיף זכויות להצלחה לכל הציבור. ועיקר הזכויות הם כידוע, תלמוד תורה כנגד כולם, מה שיותר התמדה בתורה, כל אחד לפי כוחו, להיזהר מביטול תורה. ובזמן של בחירות יש יצר הרע חזק מאד לדבר על כל ענייני הבחירות, חוץ מזה גם לשון הרע יכול להיות בענייני הבחירות, ואין שום תועלת בדברים האלה, לשון הרע בלי תועלת זה חטא חמור מאד, שגורם רחמנא ליצלן לדברים שלא רצויים. אדרבה, צריך להוסיף זכויות, לדון לכף זכות, כמה שאפשר לכף זכות".. 

"יש גמרא בשבת איך אפשר לדון לכף זכות דבר אפילו שזה לא שכיח בכלל, דבר שלא מסתבר, אבל דנים לכף זכות, ויכול להיות שזה אמת, יכול להיות. ובלב, גם בלב, לחפש זכויות על אחרים, לחשוב. כל הדברים האלה זה זכויות, ומי שעושה אותם הוא מזכה את עצמו ומזכה את כל הציבור. בפרט עכשיו, זה כבר חודש אלול, עוד מעט חודש אלול, בשבת כבר ראש חודש אלול, וצריכים זכויות לזכות לכתיבה וחתימה טובה, עם הזכויות האלה, כל הזכויות האלה, להתחזק. חיזוק שייך גם על ידי, אחד מהדברים החשובים ביותר הוא, על ידי שעוסקים בספרי המוסר, בדברים שמעניינים, דבר שמשעמם לא משפיע, מוסר שמעניין משפיע, לעסוק בספרי מוסר, גם תפילה, תפילה בכוונה, על כלל ישראל, השיבנו לתורתך על כל כלל ישראל, וסלח לנו כי חטאנו על כל כלל ישראל, חוץ מכל אחד על עצמו, על כל כלל ישראל לבקש רחמים, שיהיו זכויות לכלל ישראל". 

"יש הרבה מאחינו בני ישראל שהם שוגגים, שוגגים, כמו תינוקות שנשבו, והם לא אשמים, רובם לא אשמים, הם תינוקות שנשבו. ואם אנחנו נתחזק בכל הדברים האלה שדיברנו, נזכה לסייעתא דשמיא לעצמנו ולכל כלל ישראל, שיהיה הצלחה בבחירות הבאות, שיהיו מה שיותר נציגים חרדים שישפיעו עוד זכויות על כל המדינה כולה. בעזרת השם נזכה כולנו לסייעתא דשמיא בכל מה שצריך".

בחירות הגרי''ג אדלשטיין הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד