ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המתיחות הביטחונית בצפון

תרגיל צבאי וחילופי משמרות בדו"צ נדחו, נסראללה ממשיך לאיים

במסגרת הערכת המצב, הוחלט על דחיית התרגיל הצה"לי שתוכנן למחצית השנייה של השבוע • כמן כן, נדחו חילופי משמרות בדובר צה"ל • בנוסף, נסראללה הגיב היום כי "יש לנו מספיק טילים מדויקים" והוסיף כי התגובה תבוא, אך לא בהכרח בהר דב

תרגיל צבאי וחילופי משמרות בדו"צ נדחו, נסראללה ממשיך לאיים
חיילים. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

בשבוע החולף שיפרו כוחות צה"ל בהם כוחות יבשה, אוויר, ים ומודיעין את מוכנותם למגוון תרחישים במרחב פיקוד הצפון ועוצבת הגליל.

במסגרת הערכת המצב, הוחלט על דחיית התרגיל הצה"לי שתוכנן למחצית השנייה של השבוע. התרגיל אוחד עם התרגיל המטכ"לי "אבן הראשה" שמתוכנן לעוד חודש. אנשי המילואים שהוזמנו לתרגיל קיבלו הודעה על מועדי התייצבותם המעודכנים.

בצה"ל מדגישים כי "התרגיל נועד לשמור על כשירות וכוננות כוחות צה"ל ותוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים לשנת 2019".

כמו כן, החליט ראש המטה-הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, כי דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, שמועד החלפתו תוכנן ליום שלישי הקרוב, יישאר בתפקידו בעת הזו, ומועד החלפתו עם תת-אלוף הדי זילברמן יקבע בהמשך.

בנאום שנשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הוא אמר כי, "יש לנו מספיק טילים מדויקים. אין לנו מפעלי טילים מדויקים ואם היה לנו הייתי אומר זאת לכולם (עמדה שהשמיע גם ביום ירושלים העולמי ביוני). זאת זכותנו. נתניהו מחפש כל תירוץ כדי לתקוף ולשנות את המשוואה".

הוא מחדד את עמדתו לגבי התגובה שתבוא מלבנון. "גם הר דב אפשרות אבל לא בהכרח. התגובה יכולה לבוא מכל נקודה על הגבול. על המל"טים: לא מחויבים להפיל כל מל"ט ישראלי אבל המסר הוא שמעתה השמיים שלנו לא פתוחים בפני ישראל. משבח את העמדה של ההנהגה הלבנונית כולל של רה"מ סעד אל-חרירי".

‏נסראללה הוסיף "אי אפשר להשלים עם עניין המל"טים שכן העניין נותן פתח לחיסולים בזירה הלבנונית, התגובה היא עניין מוכרע. זה לא עניין של השבת הכבוד אלא ביסוס המשוואה וכללי העימות. על ישראל לשלם מחיר וכל האיומים וההפחדות לא ימנעו מאיתנו להגיב". את הדברים הביא רועי קייס כתב לענייני ערבים של תאגיד השידור 'כאן 11'.

גל ברגר מ'כאן 11 דיווח', כי ‏"דיפלומטים רוסים אמרו לכאן חדשות, כי חיזבאללה יגיב לתקיפה המיוחסת לישראל בביירות, אך לא יגרור את לבנון למלחמה. פרשנים במדינה טוענים כי חיזבאללה מעכב את התגובה בגלל אירועים פנים-לבנוניים".

תרגיל צבאי דובר צה''ל מתיחות בצפון מתיחות בטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד