י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבל בעולם התורה הספרדי

זמן אלול: שלושה רמי"ם אחים יושבים שבעה

אבל בעולם התורה הספרדי: בשלוש מהישיבות הספרדיות החשובות יפתחו את זמן אלול ללא הר"מים של שיעור א' - שיושבים שבעה על אביהם הגדול 

זמן אלול: שלושה רמי"ם אחים יושבים שבעה
תפילה בשבעה צילום: משה גולדשטיין

שלוש ישיבות ספרדיות חשובות בעולם התורה הספרדי יפתחו את השבוע הראשון בזמן אלול  ללא הר"מ של שיעור א', זאת בעקבות פטירתו של הגאון רבי שמעון ויזמן זצ"ל - שנפטר בשבת בגיל 86. 

הגר"ש ויזמן זצ"ל שימש כאש ישיבת 'אשל' בשטראסבורג שבצרפת, עלה לארץ בעשור האחרון והתיישב בבני ברק. אמש (מוצאי שבת) הוא נטמן בבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז'.

בניו הרבנים למשפחת ויזמן יושבים שבעה בעקבות פטירת אביהם: הגאון רבי יצחק צבי ויזמן מראשי ישיבת 'יסודות התרה' בתל אביב ומגיד שיעור בשיעור א', הגאון רבי אברהם ישעיהו ויזמן מראשי ישיבת יסודות במושב יסודות ור"מ בשיעור א', ובנו הגאון רבי מאיר ויזמן מראשי ישיבת 'ברכת אפרים' בבני ברק וגם הוא ר"מ בשיער א'.

בניו , המפארים כאמור את כותל המזרח של עולם התורה הספרדי, ישבו שבעה במשך שבוע עם תחילת זמן אלול - הזמן שהם אמורים לקבל את בני שיעור א' החדשים שעולים מישיבה קטנה. 

הגר"ש ויזמן זצ"ל נולד לאביו רבי דוד ז"ל. במשך למעלה מיובל שנים הרביץ תורה ויראה במסירות נפש והעמיד דורות של תלמידי חכמים. תפילתו הייתה כעבד המתחטא לפני קונו. האמת הייתה צרופה בכל הליכותיו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

זמן אלול שבעה הרב ויזמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד