י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגר"נ קרליץ פורש מבית הדין - היורש: חתנו, הגר"ש רוזנברג

הגר"נ קרליץ הודיע למקורביו: פורש מבית הדין - ענייני הציבור והשאלות ההלכתיות מכל רחבי העולם, גוזלות את זמני • יחד עמו צפוי לפרוש גם רבה של רמת השרון, הגר"י אדלשטיין

הגר"נ קרליץ
הגר"נ קרליץ

דרמה בבני-ברק: היום (ד) הודיע גאב"ד בית הדין הפרטי הגדול בארץ, הגר"נ קרליץ, כי הוא פורש מתפקידו כאב בית הדין. את מקומו ימלא חתנו הגאון רבי שריאל רוזנברג, רבה של שכונת 'רמת דוד' בבני-ברק ואב"ד 'דבר למשפט' (בית ההוראה הסמוך לביתו של הגר"ח קנייבסקי), המכהן שנים ארוכות כדיין בבית הדין.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגר"נ קרליץ הסביר למקורביו את החלטתו לפרוש בכך שבמהלך השנים האחרונות, ובמיוחד מאז אושפז הגרי"ש אלישיב, מגיעות אליו שאלות הלכתיות מכל רחבי תבל, לצד מגוון רחב של הכרעות ציבוריות, והא אינו יכול עוד לפנות מזמנו את השעות הנחוצות לו בכדי לשבת בהרכב בית הדין.

יחד עמו יפרוש מבית הדין גם רבה של רמת השרון, הגאון רבי יעקב אדלשטיין, שכיהן עשרות שנים כדיין בכיר בבית הדין. הגר"י אדלשטיין רצה לפרוש מפאת גילו כבר לפני שנים אחדות, אך נמנע מחמת כבודו ורצונו של הגר"נ קרליץ. עתה, עם פרישתו של הגר"נ, צפוי גם הגר"י לפרוש עמו.

בית הדין של הגר"נ קרליץ נחשב לבית הדין הפרטי הגדול בארץ. הוא מונה כ-25 הרכבים, ונפתחים בו אלפי תיקים בשנה.

בין דייניו המפורסמים ניתן למנות את הגאון רבי יהודה סילמן, הגאון רבי ישראל ברגר, הגאון רבי אברהם רובין מרחובות, הגאון רבי יואל פרידמן, רבה של שכונת אבן האזל באלעד, הגאון רבי יצחק רובין, מרבני שכונת הר נוף, הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, ראש רשת בתי ההוראה בני ברק, הגאון רבי שלמה זלמן אולמן, רב שכונת משכנות יעקב, הגאון רבי ישראל מרמרוש, רב קהל בני הישיבות בבני ברק והגאון רבי אברהם שמעון ליפשיץ, רב 'חניכי הישיבות' ברחוב עזרא.
קרליץ בית דין רוזנברג פרישה אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד