י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מדובאי לפרדס חנה

הבריח תכשיטי זהב בשווי של כ-1,300,000 $

ישראלי נתפס בשדה התעופה בן גוריון עם כ-23 קילוגרמים של זהב שמקורו בדובאי. את האוצר הוא הבריח מטורקיה, אך נעצר על ידי אנשי המכס ובחקירתו שמר על זכות השתיקה

הבריח תכשיטי זהב בשווי של כ-1,300,000 $
תכשיטים מוברחים מדובאי צילום: דוברות רשות המסים

בן 48 מפרדס חנה חשוד בכך שהבריח לישראל כ-23 ק"ג תכשיטי זהב מטורקיה - אך נתפס. בית משפט השלום בירושלים האריך אמש את מעצרו של החשוד עד ליום רביעי.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, כתבו חוקרי מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים, כי החשוד חזר ארצה מטורקיה ביום שישי ועבר במסלול הירוק בנתב"ג. בודק מכס נתב"ג ביקש מהחשוד להניח את מזוודותיו במכשיר השיקוף והתברר כי באחת המזוודות יש 22.8 ק"ג תכשיטי זהב 21 קרט, שלא הוצהר לגביהם.

עוד נמצאו במזוודות, מסמכים אודות מקור הזהב - בדובאי. החשוד מסר לבודקי המכס כי שווי התכשיטים שנתפסו הוא 800,000 דולר, ללא עבודה ו-1,300,000 דולר כולל עבודה.

צילום: דוברות רשות המיסים

החשוד נחקר, לא שיתף פעולה ושמר על זכות השתיקה. בסיום חקירתו הוא נעצר ל-24 שעות ע"י קצין משטרה. החוקרים ציינו עוד בבקשת המעצר כי מהחומר שנאסף הצטברו ראיות הקושרות את החשוד לעבירות המיוחסות לו.

מסתבר כי החשוד נחקר גם בפרשת "דג הזהב", שעסקה בהברחת תכשיטי זהב בסכומים של מאות מיליוני שקלים. חקירת הפרשה, שהשלב הגלוי שלה החלה בנובמבר האחרון, נוהלה ע"י ימ"ר ש"י במשטרת ישראל, מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המסים. בהתבסס על חומרי החקירה, נערך לחשוד שימוע בחודש יולי האחרון.

תכשיטי זהב דובאי טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד