י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סדקים במשטר?

משמרות המהפכה איימו והצעיר ביקש מקלט

במסגרת אליפות העולם בג'ודו, הג׳ודאי האיראני סעיד מולאי נדרש למרות רצונו העז לזכות, להפסיד ליריביו במהלך הטורניר, על מנת שלא להיתקל ביריב הישראלי שלבסוף זכה בזהב - שגיא מוקי. היום נחשפת הדרמה שהתרחשה מאחורי הקלעים, בין ארגון הג'ודו העולמי לאנשי המשטר

משמרות המהפכה איימו והצעיר ביקש מקלט
תחרות ג'ודו צילום: Yahav Gamliel/Flash90

הבוקר (ראשון) בתוכנית 'נכון להבוקר' בגלי צה"ל, נחשפה שיחת הטלפון בין יו"ר איגוד הג׳ודו העולמי מריוס ויזר, לנשיא איראן חסן רוחאני.

הכל החל כאשר ביום רביעי האחרון, דקות לפני חצי הגמר בו התחרה הג׳ודאי האיראני סעיד מולאי, ודקות אחרי ניצחונו של שגיא מוקי הישראלי בחצי הגמר, התקבלה בטלפונו של איש הצוות של מולאי שיחה מאיראן; על הקו הייתה אמו של סעיד שביקשה שיפרוש עוד לפני הקרב כדי להימנע ממצב בו הוא פוגש את שגיא מוקי הישראלי, כך נמסר מגורמים המעורבים בתחרות.

עוד התברר, כי כמה שעות לפני כן, יו"ר איגוד הג׳ודו העולמי, מריוס ויזר, הצמיד למולאי את אחד ממאבטחיו, כדי שלא יהיה חשוף לאיומים מצד אנשי המשטר האיראני. ‏הפיזיותרפיסט של מולאי, האדם היחיד שהורשה להיות בסביבתו לפני הקרבות, היה זה שקישר בין השלטונות באיראן למולאי. 

דקות לאחר מכן, ויזר הזועם שקיבל את המידע בדבר השיחה מהמאבטח, התקשר לנשיא איראן רוחאני, ונזף בו כי אם מולאי יפרוש או יזייף פציעה כדי לא לפגוש במוקי, לאיראן לא יהיו יותר ספורטאים באולימפיאדה.

באשר לדיווחים בסוף השבוע, אותו הגורם אישר כי מולאי סיכם עם ויזר על מקלט מדיני, וכי הוא נמצא בגרמניה, שם יחל להתחרות בנבחרת הפליטים. בכך משאיר מולאי את משפחתו בטהרן, אל מול משמרות המהפכה הידועים באכזריותם.

מנגד, אתר הספורט ONE, מדווח, כי מולאי אומר שהופעל עליו לחץ להפסיד על ידי איראן, וטוען כי לא ביקש מקלט מדיני: "לא באתי לתחרות כדי לעשות הצגה, אני אוהב את איראן, אבל לזכות בזהב זה חשוב עבורי".

עוד דווח, כי סעיד מולאי טוען כי לא ביקש מקלט מדיני בגרמניה, את הדברים אמר היום בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה Iran International, ערוץ איראני גולה שיושב בלונדון. הוא לא ענה לשאלה האם הוא מתכוון לחזור לאיראן, הוא הוסיף כי הוא אוהב את איראן, אבל חשוב לו לזכות במדליית זהב.

עוד מדווח אתר ONE, כי מולאי צפוי להתחרות במשחקים האולימפיים תחת דגל המשחקים האולימפיים ולא תחת דגל איראן.

משמרות המהפכה איראן גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד