י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לקראת המו"מ הקואליציוני

אשר: יהדוה"ת שמה עין על תיק החינוך • צפו

בפגישה שערך חבר הכנסת יעקב אשר עם ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, הצהיר בפניו כי ביהדות התורה שמים עין על תפקיד סגן שר החינוך - במעמד שר • צפו

אשר: יהדוה"ת שמה עין על תיק החינוך • צפו
יעקב אשר צילום: Miriam Alster/FLASH90

ראש בראש מול הבית היהודי?: לקראת סיום מערכת הבחירות לכנסת ה- 22 ובעוד התוצאה טרם ידועה, ביהדות התורה כבר נערכים ליום שאחרי ומתחילים לדבר על התפקידים אותם הם צפויים לדרוש במהלך המו"מ הקואליציוני, כאשר בסיור בעיר צפת, הפתיע היום (ראשון) חבר הכנסת יעקב אשר כשאמר, כי ביהדות התורה שוקלים לדרוש את תפקיד סגן שר במעמד שר במשרד החינוך.

במהלך הסיור, הציע יו"ר סיעת יהדות התורה חבר הכנסת יעקב אשר את עזרתו בפיתוח המוסדות בעיר צפת, כאשר ראש העיר שוקי אוחנה אמר לאשר: "אם אתה כבר מציע, אז תגנוב את סגן שר החינוך והכל יהיה בסדר". אשר מצידו השיב: "שמים על זה עין, אני או מישהו אחר, אבל אנחנו שמים על זה עיין. אני בשיטה להיות בכל מקום". אחונה הוסיף, "לא כל הזמן ג' (יהדות התורה) לוקחים את סגן שר הבריאות, לא יקרה כלום אם תיקחו את החינוך".

דבריו של אשר מגיעים כהמשך לדברים שאמר בסוף השבוע נציג 'אגודת ישראל' - ראש עיריית אלעד ישראל פרוש בראיון ליעקב גרודקה ב'קול ברמה' כי, "אני קורא לכל הנציגים של 'יהדות התורה' - תהיו 'דרעיסטים', דרעי ידע לקחת את הפריפריה הנגב והגליל, את הדתות והפנים - מה קרה לי כל הזמן עם דרעי שהוא לא היה טוב איתי? אמרו לי 'אוי ואוי תראה מה הוא יעשה לך' ולפעמים הם ידעו לעשות, אבל היום אני חבר טוב של דרעי".

לדברי פרוש, "אם 'יהדות התורה' לא תקח את השיכון, את הרווחה, את התיקים שבאמת אפשר לעשות איתם.. כי חמש שנים העירייה לא הייתה צריכה לא את הבריאות ולא את ועדת הכספים, אנחנו צריכים תיקים שיעזרו לערים שלנו, לציבור שלנו ואני קורא לכולם 'אל תהיו שקופים, תהיו דרעיסטים', תדעו לקחת תיקים נכונים".

כזכור, במהלך המו"מ הקואליציוני דרשו ב'יהדות התורה' ארבעה תפקידים בהם שלושה תפקידי סגני שרים במעמד שר כאשר בסיעת הליכוד סירבו להעניק להיענות לדרישתם והציעו סגן שר במעמד שר רק ליעקב ליצמן והציעו תפקיד סגן שר במעמד שר נוסף ואת יו"ר ועדת הכספים ותפקידי סגנים תחת שרים. ב'יהדות התורה' התעוררה אז מחלוקת האם לקחת יותר תפקידים זוטרים או פחות תפקידם, אבל בכירים יותר. 

יעקב אשר משרד החינוך מו''מ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד