י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ואז חיים נכנס לכיכר, חטף מהקנאים את המודעות - וקרע

הקנאים נערכים ל'טקס הצפירה', הצלמים והמשטרה כבר מוכנים - ורק חרדי אחד מקלקל את החגיגה • חיים וינגרטן מסביר ל'בחדרי חרדים' למה עשה זאת • וידאו וגלריה

חיים וינגרטן מתעמת עם הקנאים
חיים וינגרטן מתעמת עם הקנאים

בריטואל החוזר על עצמו מידי שנה, גם השנה הגיעו קנאי שכונת מאה שערים במהלך הבוקר (ד) לכיכר השבת, במטרה לעורר פרובוקציות ולבזות את יום הזיכרון, היום בו מציינות משפחות השכול במדינת ישראל את נפילת יקיריהן במלחמות ישראל.

הפעם, הייתה זו קבוצה קטנה שמנתה חמישה 'קנאים' בלבד.

הכול כבר היה מוכן לפרובוקציה. המשטרה וצלמי התקשורת היו במקום - כל אחד מסיבותיו. האספסוף הגיע דקות ספורות לפני הישמע הצפירה, ונעמד בצדה השני של הכיכר. יחיאל חזן, תושב השכונה, שנעצר בעבר על שריפת הדגל וביזוי יום הזכרון, הפך גם הפעם לדמות הבולטת, ואולי היחידה שהצליחה למשוך את תשומת לב הצלמים (והמשטרה).

מכל צידי הכיכר עמדו רבים מבני הציבור החרדי, שהתביישו במחזה. "תצלמו את עשרות החרדים שעומדים כאן בצפירה ולא רק את ארבעת המשוגעים שהולכים במרכז הכיכר", אמר אחד מהם לצלמי התקשורת, שאף הם לא טרחו לעמוד בשעת הצפירה.



אלא שאז חיים ויינגרטן, דמות מוכרת בירושלים, נכנס אל תוך הכיכר וחטף מידיהם של הקנאים את המודעות שהניפו עם סיסמאות נגד המדינה. אל מול עיניהם המשתאות הוא קרע אותן. "ראיתי אנשים שכבר במשך 20 שנה יוצאים עם שלטים ובכוונה מעוררים מחלוקת", הוא אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "זה צרם לי וצרם לכל מי שעמד שם, לא לחינם אנשים תמכו בי על המעשה שעשיתי. יש צד שני של הציבור החרדי, ואת זה התקשורת צריכה לדעת.

"זאת בושה שיש אנשים שרוקדים על דמם של אזרחי המדינה שילדיהם הצעירים נהרגו במלחמות ישראל. זה קומם אותי לראות את זה, וזה קומם את כל מי שעמד שם, לכן מחיתי ולכן גם צעקתי נגדם והורדתי את השלטים מידיהם, כדי שתהיה הוכחה שיש קול שפוי בציבור שלנו".

כאמור, במהלך הצפירה התהלכו 3 קנאים בתוך הכיכר, לעומתם, חילוני אחד נעמד במרכזה בכדי שבתמונות שיפורסמו בכלי התקשורת יהיה ניתן להבחין כי אלו הולכים ואלו עומדים. אחד מהחרדים במקום אמר ל'בחדרי חרדים': "עצם זה שהצלמים הולכים ורצים מצד אחד של הכיכר לצד השני שלה בשעת הצפירה, אין בעיה? אבל רק שכמה משוגעים שצריכים אשפוז הולכים כאן בשעת הצפירה זה מעניין?"

מיד עם סיום הצפירה התעמתו מילולית כמה חרדים עם הצלמים, "אתם צמאי דם", אמר אחד לעברם. "אתם בעצמכם הלכתם ולא כיבדתם את הנופלים במלחמות ישראל". גם במקרה הזה בלשי המשטרה התערבו והנהג החרדי המשיך בנסיעתו.

הפעם, זה נגמר ללא שריפת דגל.















מאה שערים כיכר השבת יום הזכרון צפירה יחיאל חזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד