י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בלי הסבר: הלו 015 חזרה לאוויר אחרי 20 שעות

ב-12 שירות השיחות לחו"ל של החברה היה מושבת במשך 20 שעות החל מערב יום שני - לא ברור אם מדובר בקושי טכני או כלכלי

  • ג' אייר התשע"ב
משרדי 'הלו'. צילום: קובי הר-צבי
משרדי 'הלו'. צילום: קובי הר-צבי

אחרי כמעט יממה חברת הלו-015 חזרה לאוויר ולקוחותיה יכולים כעת לחייג לחו"ל. החברה לא מסרה התנצלות או הסבר על מקור התקלה החריפה שבגללה לא סיפקה שירות החל משעות הערב המאוחרות אתמול (שני).

מקור התקלה לא ברור עד עתה: חברות השיחות לחו"ל רוכשות את קיבולת התעבורה לחו"ל מספקיות אחרות, חלקן גדולות וחלקן קטנות, וכפי שנכתב כאן לא אחת, ישנם קשיים תזרימיים בהלו, כך שיכול להיות שמקור הבעיה הוא כלכלי.

הלו עצמה טענה כי מדובר בעניין טכני אך גם אם כן, מדובר בתקלה חריגה בהיקפה - הגדולה ביותר בישראל בשנים האחרונות במונחי שעות. כמו כן, ספקיות לחו"ל נסמכות על מספר חיבורים חליפיים לחו"ל על מנת להימנע ממצב שבו אין באפשרותן לספק שירות.

תקלה רחבה כזו מחייבת התערבות של משרד התקשורת וצפוי שאגף הפיקוח יחקור אותה וימלא דו"ח ואף ישקול חילוט ערבויות. לאורך כל היום (שלישי) הלו שמרה על פרופיל נמוך. החברה לא השיבה לפניות בנושא וגולשים באתר החברה hallo.co.il נתקלו בהודעה לקונית על תקלה שבטיפול. לקראת השעה 17:00, הודיעה דוברת החברה על סיום התקלה, בלי הסברים נוספים. במקרים קודמים, כמו בתקלות הגדולות של בזק וסלקום, נמסרו הודעות מפורטות לתקשורת וניתן פיצוי ללקוחות.

כפי שנחשף כאן הבוקר, הלו החלה בביצוע תוכנית התייעלות במסגרתה פיטרה החברה אתמול 15 עובדי מטה. בחודש שעבר התקשתה החברה לשלם לעובדים משכורות במועד.

הלו קיבלה רישיון לשיחות בין לאומיות בסוף 2011 והשיקה פעילות מסחרית בתחום השיחות לחו"ל בינואר האחרון. החברה הכריזה במארס גם על כניסה לשוק הסלולר עם פעילות MVNO אך פעילות זו לא עלתה לאוויר ואף אינה קרובה להשקה.
הלו 015 קשיים נפילה סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד