כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

רבה של אשקלון: "אם 'יתד' לא יתקנו העוול, אתבע אותם"

ציטוט שהופיע ב'יתד נאמן' בשמו של הרב יוסף חיים בלוי, כאילו תיקן שלא להשיא חתן שאינו נימול - עורר סערה • הרב: "מעולם לא תיקנתי כזה דבר, דורש ש'יתד' יתקנו העוול"

הרב בלוי. צילום: ashkelon.israelnow
הרב בלוי. צילום: ashkelon.israelnow

"הדברים שפורסמו בשמי בעיתון 'יתד נאמן' הם שקריים", כך מגיב היום (ג) הרב יוסף חיים בלוי, רבה האשכנזי של העיר אשקלון, לפרסום שהופיע בשמו בעיתון 'יתד נאמן', לפיו החליט על תקנה חדשה ומיוחדת בעיר: לא להשיא חתן שלא עבר ברית מילה.

באחד ממוספי חג הפסח של העיתון 'יתד נאמן', בנושא הרבנות בישראל, פורסמה כתבה מקיפה עם רבה של אשקלון שדנה בשלל נושאים, בין היתר גם בנישואין וברית מילה, נושאים בהם עסק שנים רבות.

בכתבה מצוטטים בשם הרב הדברים הבאים: "תיקנו באשקלון תקנה יחידה מסוגה בארץ, שחתן שבא להירשם לנישואים והוא עדיין לא נימול, עליו לעבור ברית לפני הנישואים".

פרסום הדברים בעיתון עורר סערה גדולה.

מעמותת חדו"ש פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיורה לרב לבטל את התקנה. בפנייתם כתבו: "מדובר בתקנה בלתי חוקית. אם ברצונו של הרב בלוי לחדש חומרות, הוא יוכל לעשות זאת אם ייאות לוותר על משרתו, ויפה שעה אחת קודם".

העתק של המכתב נשלח גם למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס.

אך בשיחה שקיים כתב 'בחדרי חרדים' עם הרב בלוי, עולה תמונה אחרת לגמרי: "רצוי שכל יהודי יעשה ברית מילה לפני הנישואין, אך מעולם לא תיקנתי כזו תקנה, המציאות היא שבמועצה הדתית לא יודעים על כך. אין גם סמכות חוקית לחייב יהודי שלא עשה ברית מילה לעכב את הנישואין שלו".

הרב הוסיף בקשר לפרסום ב'יתד נאמן': "אני מתכוון לפנות לעיתון כדי שיתקנו את העוול, אחרת אני אשקול להגיש תביעת דיבה נגדם. אנחנו צריכים לדעת ללכת בדרכי נועם, אך אם לא תהיה לי ברירה איאלץ לעשות זאת".

ב'יתד נאמן' העדיפו שלא להגיב לידיעה.
אשקלון ברית מילה נישואין יתד נאמן חדוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד