י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
'בנות לאה אסתר'

לראשונה מאז הפיצול: סמינר חדש לויז'ניץ

בחסידות ויז'ניץ רושמים היום היסטוריה עם פתיחתו של סמינר חדש לבנות 'מרכז חסידי ויז'ניץ' בברכתו של האדמו"ר | 250 בנות משלוש ערים יתחנכו בסמינר בבני ברק

לראשונה מאז הפיצול: סמינר חדש לויז'ניץ
הרבי מויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

במוסדות 'מרכז חסידי ויז'ניץ' פתחו היום (ראשון) לראשונה, סמינר לבנות החסידות בבני ברק.

עד היום, מאז התפצלה חסידות ויז'ניץ לאחר הסתלקותו של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, המשיכו הבנות ללמוד בסמינר אחד ביחד.

כעת במסגרת הקמת המוסדות מהמסד ועד הטפחות, הקימו בחסידות סמינר חדש לרווחת בנות החסידות, שממוקם מול חברת 'קוקה קולה' בבניין 'פיקנטי' לשעבר והסמינר מונה 250 בנות, מהערים בני ברק, אשדוד ואלעד.

במסגרת ההיערכות של החודשים האחרונים לפתיחת הסמינר, גויסו מיטב נשות החינוך מהארץ להכוונת קו החינוך אשר ישמש את הסמינר. בתפקיד מנהל הסמינר הופקד הרב פישל ויזל מאשדוד, בתפקיד מנהלת הסמינר מונתה הגב' אשר, אשר קנתה לעצמה שם טוב בחינוך בנות ישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסמינר הוקם בברכתו של האדמו"ר, שעוד קודם יציאתו למנוחה בשוויץ מסר שיחה מיוחדת להורים ולבנות על גודל האחריות שעל כתפיהם בהקמת הסמינר החדש.

השם שניתן לסמינר הינו "בנות לאה אסתר", על שם אמו של הרבי - הרבנית הצדקנית לאה אסתר הגר ע"ה.

בחסידות אומרים ל'בחדרי' כי מדובר ב'די נייע ויז'ניצע סמינר' - שיהיה מקום שבו יגדלו הבנות בדרך המסורה כשיטת ה'ישועות משה' זצ"ל.

בחסידות מבקשים לציין לשבח את סגן ראש העיר חנוך זייברט וצוות לשכתו, שפעלו רבות להצלחת הקמת הסמינר, וכן לצוותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

מרכז חסידי ויז'ניץ סמינר חדש לבנות בנות לאה אסתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד