כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החייל תועד מדמם

תרגיל ההטעייה המבריק של צה"ל לחיזבאללה

הערב הותר לפרסום כי צה"ל ביצע תרגיל הטעייה מבריק לארגון הטרור חיזבאללה, שסבר כי שיגורי הטילים פגעו וגרמו לאבידות בנפש, אולם בצה"ל דימו פינוי פצועים על גבי אלונקה בכדי להטעות את האויב 

תרגיל ההטעייה המבריק של צה"ל לחיזבאללה
פינוי פצועים במסוק צבאי. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התקרית בצפון - הותר לפרסום תרגיל ההונאה של צה"ל: המסוק הצבאי לא פינה פצועים - כי לא היו פצועים.

לאחר ירי 2-3 טילי נ.ט. על ידי חיזבאללה, מסוק צבאי פינה לכאורה נפגעים מאיזור אביבים, לעבר בית החולים רמב"ם בחיפה. אלא שמבדיקה מול בית החולים נמסר כי אכן פונו שני חיילים, אלא שהם כלל לא נזקקו לטיפול רפואי.

צילום: דורון כהן, כאן חדשות

במהלך השעות הראשונות של תקרית הירי, הצנזורה אסרה כל פרסום באשר לנפגעים, ובצד הלבנוני האמינו כי ישנם לפחות שני נפגעים כתוצאה מהירי ובכך שמחו על ההצלחה שלהם בכביכול בגרימת "אבידות" לישראלים.

בתיעוד וידאו שנקלט על ידי צלם של 'כאן 11', נראה פינוי של אחד החיילים "הפצועים" באמצעות אלונקה לעבר המסוק, כאשר הוא נראה מדמם כביכול.

אליהו אליוביץ, בעל רשת 'רוטרניק', התייחס לנושא בדף הפייסבוק שלו וכתב: לראשונה צה"ל הצליח לעשות מהפכה בנושא 'ר' שמועתי" הקיים ברשתות החברתיות ולקחת את דיווחי האזרחים לטובת המשחק הפסיכולוגי בלוחמה מול חיזבאללה. לראשונה צה"ל הצליח לשלוט במידע של האזרחים ונעזר בהם להטעיית המידע הנכון מול חיזבאללה. שחמט מוצלח של צה"ל גם מול האזרחים בישראל וגם מול חיזבאללה.

חיזבאללה הטעייה מכוונת פינוי פצועים במסוק צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד