י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות הזיופים

רבני בני ברק נכנסים חזק לתחום השופרות

לאור הפרצות החמורות בתחום כשרות השופרות שחלקן מזויפות ופסולות, למרות שהן נמכרות בחותם של כשרויות מובילות ומוכרות, החליטו רבני בני ברק להיכנס לתחום ולהעניק כשרות גם לשופרות בכדי להסיר מכשול מעם ישראל -מ שיתקע בשופרות כשרות ומהודרות כדת וכדין

רבני בני ברק נכנסים חזק לתחום השופרות
הרב לנדא והרב רוזנבלט עם השופרות צילום: מוטי גרין

הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא רב אב"ד בני ברק, עלה היום (ראשון) עם שופרותיו האישיים לביתו של בודק השופרות ממשפחת גריינמן בב"ב, כדי לבדוק את כשרותם ומקורם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רבני העיר הגרחי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט, החליטו להיכנס חזק לעניינים בתחום כשרות השופרות וסיירו במפעלי שופרות לעמוד וללמוד מקרוב את תהליך הייצור, זאת לאור הפירצה בשנים האחרונות בתחום זה, כאשר יותר ויותר שופרות נמכרים בשוק ללא השגחה ופיקוח כלל ולא מעט שופרות נמצאו (ואפ'י עם כשרות מסוימת) ממש פסולים שנסתמו בדבק שלא במינו והכל נעשה בתחכום רב, כך שלא ניתן לזהותו ללא עין של בקיא ומומחה.

יצוין כי בנוסף לבעיות הייצור ישנם הרבה מאוד שופרות בשוק שאינם של איל כלל, אלא מיוצרים בסין מבהמות שונות הגדלות בסין במפעלים של גויים כמובן.

יש לציין כי אשתקד שלח הגרמי"ל לנדא זצ"ל את שופרותיו לבדיקה אצל בודק השופרות ממשפחת גריינמן, באומרו כי כיום בדורנו צריך לחשוש ואם יש מומחה שבודק שופרות אני ג"כ שולח את השופרות שלי לבדיקה אצלו.

הרב לנדא בניסוי שופר

השופרות שהביא הרב לנדא, אמנם נמצאו כשרים, אך באחד השופרות ביקש הרב לתקן ולשפר את פי השופר שהיה מאוד דק ולאחר מכן תקע הרב בשופר כפי שנצפה בסרטון. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כנראה בימים הקרובים תצא מודעה מטעם רבני בני ברק בעניין כשרות השופרות.

השופרות שהביא עמו הרב לנדא.

בדיקת שופרות הרב חיים יצחק אייזיק לנדא כשרות הרב לנדא הרב שבח צבי רוזנבלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד