י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דיון סוער

תרגיל ההטעיה, יאיר לפיד ותפקוד נתניהו

תרגיל ההטעיה של צה"ל: שר החוץ ישראל כץ מגיב לתרגיל ומגנה בחריפות את הביקורת של לפיד • לפיד לא מתרגש וטוען כי נתניהו עצמו פעל באותה טקטיקה כשהיה יו"ר האופוזיציה

תרגיל ההטעיה, יאיר לפיד ותפקוד נתניהו
מסוק צבאי צילום: pixabay

‏שר החוץ ישראל כץ התראיין הבוקר (שני) לאריה גולן ב'כאן' ובין היתר הגיב על תרגיל ההונאה של צה"ל אתמול בגבול לבנון: "זה טקטיקות צבאיות, לוחמה פסיכולוגית. המדיניות שלנו ברורה, לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה ולא נאפשר את פרויקט הדיוק. נסראללה הוכיח שוב שהוא בובה איראנית".

כץ גינה את הביקורת של לפיד: "התגובה שלו הייתה פשוט מבישה. הוא האשים את נתניהו במקום להאשים את חיזבאללה, וזה נובע מהיעדר מידע כנראה וחוסר אחריות". ארדן הוסיף: "שרי החוץ של בחריין ואמירויות המפרץ הם האשימו ותקפו את חיזבאללה, בעצם תמכו ישראל ללא תנאי. ולפיד, אחד מראשי האופוזיציה תקף את נתניהו יחד עם הרשימה המשותפת. זה דבר שלא ייעשה".

גם ‏השר ארדן הצטרף לגינוי ואמר: "כשצה"ל נערך למגננה, יש אחרים כמו לפיד שעושים פוליטיקה על חשבונו. האמירה שלו הייתה מטופשת וחסרת אחריות". השר שטייניץ הוסיף: "זו חרפה ושפל המדרגה. דברי בלע חסרי כל בסיס ומסיתים. התקרית בגבול לבנון - רק פסיק קטן בתוך המערכה הנרחבת הזאת שהציבור בכלל רואה רק את קצה הקרחון שלה".

לפיד הגיב מצדו כי "ביבי היה מגיע לזירות של פיגועים כשעוד פינו שם את הפצועים, הוא זה שחשף את תקיפת הכור בסוריה ב-2007. חיכיתי בסבלנות לראות שאין הרוגים. צה"ל עשה תרגיל הטעיה יפה וגם את זה חשפו. לא ראיתי דבר כזה. חושפים תרגיל להרוויח עוד נקודות לבחירות".

כזכור, אמש הותר לפרסום, באופן חריג, תרגיל ההונאה של צה"ל: המסוק הצבאי לא פינה פצועים - כי לא היו פצועים.

לאחר ירי 2-3 טילי נ.ט. על ידי חיזבאללה, מסוק צבאי פינה לכאורה נפגעים מאיזור אביבים, לעבר בית החולים רמב"ם בחיפה. אלא שמבדיקה מול בית החולים נמסר כי אכן פונו שני חיילים, אלא שהם כלל לא נזקקו לטיפול רפואי.

צילום: דורון כהן, כאן חדשות

במהלך השעות הראשונות של תקרית הירי, הצנזורה אסרה כל פרסום באשר לנפגעים, ובצד הלבנוני האמינו כי ישנם לפחות שני נפגעים כתוצאה מהירי ובכך שמחו על ההצלחה שלהם בכביכול בגרימת "אבידות" לישראלים.

בתיעוד וידאו שנקלט על ידי צלם של 'כאן 11', נראה פינוי של אחד החיילים "הפצועים" באמצעות אלונקה לעבר המסוק, כאשר הוא נראה מדמם כביכול.

אליהו אליוביץ, בעל רשת 'רוטרניק', התייחס לנושא בדף הפייסבוק שלו וכתב: לראשונה צה"ל הצליח לעשות מהפכה בנושא 'ר' שמועתי" הקיים ברשתות החברתיות ולקחת את דיווחי האזרחים לטובת המשחק הפסיכולוגי בלוחמה מול חיזבאללה. לראשונה צה"ל הצליח לשלוט במידע של האזרחים ונעזר בהם להטעיית המידע הנכון מול חיזבאללה. שחמט מוצלח של צה"ל גם מול האזרחים בישראל וגם מול חיזבאללה.

יאיר לפיד ישראל כץ תרגיל הטעיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד