י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין לו שום רמז במקורות"

הבורות המביכה שגילה לפיד לגבי יום כיפור

הבורות המביכה שגילה לפיד לגבי יום כיפור בטור ב'מעריב': "יום כיפור הוא מנהג שהתחדש בימי האנוסים והאינקוויזיציה ואין לו שום רמז במקורות" • העיתונאי החב"די התקשר אליו ושאל: "כיצד אינך בוש לחשוף ברבים בורות שכזו?"

הבורות המביכה שגילה לפיד לגבי יום כיפור
יאיר לפיד צילום: פלאש 90

עורך השבועון החב"די כפר חב"ד, הרב אהרון דב הלפרין, חושף בורות מביכה של חבר הכנסת יאיר לפיד - יו"ר כחול לבן ומועמד מטעמה לראשות הממשלה ברוטציה - על ערכים הכי בסיסיים ביהדות.

"לפני שנים", מספר הרב הלפרין, "הביע יאיר לפיד בטורו ב'מעריב' תמיהה על כך שרוב האזרחים צמים ביום כיפור. בעוד השבת כתובה בתורה, חנוכה ופורים בנביאים, וליל הסדר היא תקנת חז"ל, הרי יום כיפור הוא מנהג שהתחדש בימי האנוסים והאינקוויזיציה ואין לו שום רמז במקורות, ודווקא אותו – תמה לפיד – מקיימים רוב האזרחים".

הרב הלפרין מוסיף לתאר: "התקשרתי אליו ושאלתי: כיצד אינך בוש לחשוף ברבים בורות שכזו? תחילה גמגם ואז אמר לי: "אינני מבין. הרי יש עורכים שעוברים על כל מילה". "אכן", עניתי לו, "אך כנראה גם העורכים התחנכו בבית ספר ממלכתי"...

לסיום אומר עורך "כפר חב"ד", כי הוא נזכר בסיפור הזה דווקא בפתיחת שנת הלימודים, זאת "בעקבות מסע ההפחדה על תכניות ה'הדתה' של שר החינוך"יצוין כי הדברים שכתב לפיד פורסמו ב'מעריב' בסביבות החגים של שנת תשנ"ח (1997). 

בימים אלו, בהם ההסתה כנד הציבור החרדי והדתי מרקיעה שחקים, משעשע לגלות שדווקא האנשים שעומדים בראש המאבק ב"הדתה", שמספרים כי לא צריך ללמד את ילדיהם ערכים בסיסיים ביהדות כי הם מבינים לבד - מגלים בורות שמביישת תלמיד כיתה א' בממלכתי דתי.

יאיר לפיד אהרן דב הלפרין בורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד