ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
על רקע המתיחות בצפון

הרמטכ"ל למפקד יוניפי"ל: לא נקבל את פרויקט דיוק הטילים

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי נפגש אתמול לראשונה עם מפקד יוניפי"ל - גנרל סטפן דל קול • כוכבי: "לא נקבל פגיעות באזרחים או בחיילים, המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו"

הרמטכ"ל למפקד יוניפי"ל: לא נקבל את פרויקט דיוק הטילים
הרמטכ"ל אביב כוכבי עם מפקד יוניפי"ל סטפנו דל קול צילום: דובר צה"ל

אמנם מדובר במפגש מתוכנן מראש, אך העיתוי הוא בזמן מתוח במיוחד: אתמול (ראשון) נפגש ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, עם מפקד יוניפי"ל, גנרל סטפנו דל קול, בפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו.

"צה״ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים. לא נקבל פגיעה באזרחינו או בחיילנו, ולא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה על אדמת לבנון", אמר הרמטכ"ל כוכבי למפקד יוניפי"ל הגנרל סטפנו דל קול.

כאמור, המפגש תוכנן מראש בכדי לערוך היכרות כללית ומקצועית בין המפקדים. בדגש על משימת יוניפי"ל בדרום לבנון, חידוש המנדט והמתיחות השוררת בין לבנון לישראל.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בפגישה עם מפקד יוניפי"ל סטפנו דל קול

רב אלוף כוכבי אמר לגנרל סטפנו דל קול כי "מדינת לבנון ויוניפי"ל צריכות להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון". עוד אמר כוכבי כי "המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".

במקביל, פואד א-סניורה, ראש ממשלת לבנון לשעבר, העביר הבוקר (שני) ביקורת על החיזבאללה, ואמר "נראה שהתקרית בגבול הצפון אורגנה מראש על ידי שני הצדדים, הצד הישראלי איבד ברזל, והצד הלבנוני איבד עצים". א-סניורה, שמתנגד לחיזבאללה, הוסיף "אין זה מקובל שחיזבאללה מקבל לבד החלטה על פעולה שכזו".

כזכור, ביום חמישי האחרון צה"ל חשף את מהלכי פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה בהובלת איראן. תשתית הפרויקט, האופן בו התכוונו חיזבאללה להסב רקטות לטילים מדויקים והאופן בו ניתן לייצר טילים מדויקים כולל הדמויות מאחורי הפרויקט שמוגדר כאחד הסודות הכמוסים של חסן נסראללה - שהופתע מהיקף המידע שהצליח לפצח אגף המודיעין של צה"ל.

אביב כוכבי חיזבאללה סטפנו דל קול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד