י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"למה זו שאלה בעייתית?"

כך הטריד הגוי את זוג החרדים שנסעו ברכבת

זוג חרדים שנסעו ברכבת מלונדון לעיר מנצ'סטר בבריטניה, חוו גלויי אנטישמיות מגבר שהטריד אותם בשאלות לגבי המתרחש ברצועת עזה • "לפשע שנאה אין מקום אצלנו או בכל מקום אחר, והאירוע הזה דיווח למשטרה"

כך הטריד הגוי את זוג החרדים שנסעו ברכבת
רכבת, אילוסטרציה צילום: pixsabay

זוג יהודים חרדים שהיה בדרכו מלונדון למנצ'סטר, הוטרד ברכבת הקלה ביום חמישי האחרון על ידי אדם שהזדהה כפלסטיני. האירוע התרחש בקו מנצ'סטר - בארי במרכז העיר של מנצ'סטר, סמוך לשעה 22:30 ביום חמישי האחרון.

הגבר הפלסטיני שאל את הזוג החרדי "האם הם יודעים על המצב בעזה". כאשר נוסעים אחרים התערבו ודרשו ממנו להפסיק, הוא קרא לחרדי ואמר. "הרב, בוא הנה, חבר." כך דווח באתר "מנצ'סטר איוונינג ניוז".

האיש, טען שהוא "מפלסטין" והוסיף: "אני רק שואל שאלה אחת, אחת, למה זו שאלה בעייתית?". אחת הנוסעות שהזדהתה כיהודיה אמרה, כי "הוא אמר להם מה אתם חושבים על מה שקורה בעזה?, זו אנטישמיות ברורה, אני יהודיה, אבל לא נראית כזו, שאלתי אותו מה נתן לו את הזכות לשאול מישהו על משהו שקורה 3000 קילומטרים משם, זעמתי ממה שאני שומעת, שני גברים נוספים התערבו ועמדו בדרכו של הגבר הפלסטיני".

אחד מהם, מקומי, בעל מבטא המזוהה עם העיר מנצ'סטר, הגן על החרדים ואמר לפלסטיני, "אני לא רוצה לראות דבר כזה בעיר שלי". אך הוא פשוט המשיך לשאול את השאלות הללו, וקרא לחרדי "הרב".

הנוסעת היהודייה אמרה, כי "היה נחמד לראות שאנשים מוכנים לעמוד על מה שהיה נכון מבחינתם, אנשים לא צריכים לפחד בתחבורה ציבורית". אדם אחר שאל: "מה זה העסק שלך לשאול שאלה על מישהו?"

מטעם הרכבת הקלה במנצ'סטר נמסר, כי "לפשע שנאה אין מקום אצלנו או בכל מקום אחר, והאירוע הזה דיווח למשטרה".

מנצ'סטר אנגליה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד