י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מקור השראה"

המחווה המפתיעה של האיראני לשגיא מוקי

הספורטאי האיראני שאולץ על ידי המשטר להפסיד בתחרות שהתקיימה ביפן כדי לא להתחרות מול שגיא מוקי הישראלי ובשל כך ערק ממדינתו וקיבל מקלט בגרמניה, בירך את שגיא מוקי באינסטגרם על זכייתו "ברכותיי אלוף"

המחווה המפתיעה של האיראני לשגיא מוקי
שגיא מוקי צילום: Roy Alima/Flash90

לאחר שהספורטאי האיראני שהיה אמור להתמודד מול הישראלי ביקש מקלט מדיני בגרמניה, הוא בירך את הישראלי על ניצחונו.

סעיד מולאי האיראני, נמלט לגרמניה ולא יתחרה יותר בתחרויות תחת דגל איראן. היום העלה הספורטאי הישראלי שגיא מוקי, פוסט באינסטגרם על מדליית הזהב בה זכה בתחרות בטוקיו שביפן, מולאי הגיב לו, "ברכותיי אלוף". שגיא מוקי ענה לו: "תודה לך, אתה מקור השראה כאדם וכאתלט".

הג’ודאי האיראני קיבל איומים על חייו ועל חיי משפחתו, ונאלץ לא להתחרות מול שגיא מוקי, אך ברכו בחום אחרי הזכייה של הישראלי.

האיראני ביקש מקלט מדיני בגרמניה, כשהבין שלא יוכל להתמודד מול ישראלים לעולם - בענף שבו לישראלים יש נוכחות גבוהה - ובכך הוא צפוי להפסיד תחרויות גדולות, לפיכך החליט הספורטאי לערוק מאיראן, וביקש מקלט מדיני בגרמניה, משם הוא יתמודד תחת הדגל של נבחרת הפליטים.

באתר הספורט ONE דווח, כי מולאי עלה לחצי הגמר של התחרות במשקל עד 81 ק”ג באליפות העולם שנערכה בשבוע שעבר בטוקיו. הוא הפסיד לבלגי מתיאס קאסה ואיבד את תואר אלוף העולם, אך לאחר התחרות פורסם כי הוא היה נתון ללחץ ואיומים מצד המשטר האיראני על מנת שלא יתחרה מול הישראלי.

ספורט איראן טוקיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד