י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"עלה לנו עד כאן"

מי עומד מאחורי קמפיין ההסתה בפייסבוק

קמפיין הסתה שעומד בראש הקמפיינים הממומנים באמצעות הפייסבוק, מוביל אל לא אחר מאשר איש אמונו של אהוד ברק | מופתעים? המסרים מתיישרים אחד לאחד עם הקמפיין שמוביל 'המחנה הדמוקרטי' שברק הוא אחד ממנהיגיו

מי עומד מאחורי קמפיין ההסתה בפייסבוק
קמפיין הסתה בפייסבוק צילום: מתוך פייסבוק

לקמפיין הסתה לשם בחירות אנחנו רגילים. אבל קמפיין הסתה לשם הסתה?

בשבועות האחרונים מופצים במספר עמודי פייסבוק תחת שמות כמו "חופש לישראל" ו"עלה לנו עד כאן", עמודים ש'לכאורה' אינם מזוהים פוליטית, ומסיתים בריש גלי כנגד הציבור החרדי.

בפוסט שעלה לפני מספר שבועות רואים חיילים ולצידם הכיתוב: "תקציב לאברכים יש, תקציב לחיילים שלנו אין". בפוסט אחר שעלה, מצויירת קריקטורה של אדם נופש בחוף במקום להצביע, כשבגלל זה 10 שנים לאחר מכן הוא נעצר בעוון חילול שבת. כמוהם, עלו עוד עשרות.

קמפיין ההסתה של הברית הישראלית. צילום מסך

מי שמפעיל את עמודי הפייסבוק האלה? ארגון אלמוני בשם "הברית הישראלית", כשעל פי נתונים שפורסמו ב-ynet בשבוע שעבר, הוציא הארגון למעלה ממאתיים וחמש אלף ש"ח על פרסום בפייסבוק ומוצב בראש טבלת הוצאות הקמפיינים.

קמפיין ההסתה של הברית הישראלית. צילום מסך

וכאן נשאלת השאלה: כל כך הרבה כסף, מי עומד מאחורי זה ומי מממן את המערכת הזאת?

ובכן, 'בחדרי חרדים' בדק ומצא, כי המקור הכספי הוא קרן הענק 'טיידס', שנתמכה בסכומי עתק על ידי המיליארדר ג'ורג' סורוס, שתומך בארגוני שמאל ומבקר בתכיפות את הממשלה ומדיניותה. 'טיידס' מוגדרת בחלק ממדינות העולם כקרן שנויה במחלוקת, והיא העבירה מאות אלפי דולרים לארגוני BDS.

וכאן מגיע הדובדבן שבקצפת. אם לא די בכך שהארגון תומך בארגוני שמאל רדיקלי הקוראים להחרמת ישראל, גילינו גם מי עומד מאחורי הארגון האלמוני.

מי שרשם את המפלגה, הוא לא אחר מאשר עו"ד אושי אלמליח. מצלצל לכם מוכר? אלמליח שימש בעברו בין השאר כמנכ"ל מפלגת 'העצמאות' של אהוד ברק. ולמה הקמפיין של "הברית הישראלית" דומה כל כך לקמפיין של 'המחנה הדמוקרטי'? התשובה כבר ברורה לכם.

הסתה בפייסבוק אשר אלמליח אהוד ברק בחירות 2019 הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד