י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השוטרת היתה בוטה ואלימה

בת 81 נעצרה, עורך דינה: "שערורייה וחרפה"

המשטרה עיכבה צלמת שתיעדה את תפילת נשות הכותל ואת מינה פנטון, פעילת ציבור בת 81, שאף הובאה לחקירה בשעות הצהריים • למפרע התברר ששתיהן לא אשמות במיוחס להן • עו"ד משה פולסקי מארגון 'חוננו' שסייע לעצורות "שערורייה, פשוט חרפה"

בת 81 נעצרה, עורך דינה: "שערורייה וחרפה"
מחאה נגד נשות הכותל בראש חודש צילום: באדיבות המצלם

המשטרה עיכבה אתמול (ראשון) שתי נשים במהלך מחאה נגד נשות הכותל, שהגיעו להתפלל תפילת ר"ח בכותל המערבי. אחת הנשים הינה צלמת שתיעדה את מעשיהן של נשות הכותל ותפילתן, והשניה, מינה פנטון בת ה-81, פעילת ציבור ותיקה למען שמירה על קדושת הכותל.

בתחילה עצרו השוטרים את הצלמת בחשד לאיומים והיא נלקחה למשטרת הכותל. כשהתקרבה פנטון לראות במה ניתן לסייע לצלמת, החלה אחת השוטרות לצעוק עליה ואף תפסה בידה. משניסתה פנטון להשתחרר מתפיסת השוטרת, עוכבה גם היא.

פנטון נלקחה לחקירה בתחנת 'הקישלה', אולם לאחר שהשוטרים גילו את גילה הם הציעו לה לשבת, הגישו לה עזרה ולבסוף אף לא נפתח עבורה תיק פלילי.

למפרע התברר כי הצלמת שנעצרה בתחילה כלל לא איימה על נשות הכותל, והיא שוחררה ללא תנאי. שתי העצורות יצרו קשר עם ארגון 'חוננו', ועורך הדין משה פולסקי נסע לתחנת המשטרה ב'קישלה' בכדי לסייע לפנטון לקראת חקירתה.

מינה פנטון מסרה כי "עברתי חוויה של תחנת משטרה בכותל וחקירה בקישלה, ובשורה התחתונה שום דבר. זה התחיל כשבסוף התפילה דיווחו לי שהצלמת שהזמנתי נלקחה למשטרה בכותל, ורציתי לבדוק למה".

פנטון תיארה כיצד נעצרה "השוטרת שטיפלה בה היתה בוטה ואלימה ובשלב מסוים תפסה לי את זרוע ימין בחזקה ודחפה לכיוון היציאה. אמרתי לה שלא תעז לגעת בי וניסיתי להשתחרר ממנה, ואז היא הזעיקה את כל מי שהיה שם בקריאות שהרמתי עליה יד.. ועוכבתי".

בהמשך אמרה "כשהבינו את גילי שינו פזה, אבל לחקירה הייתי צריכה ללכת לקישלה. היה שם חוקר נורמלי ואנושי, אמר שהוא רק רוצה סיכום ממני ואוכל ללכת. לא נפתח נגדי שום דבר.. אבל סיימתי שם ב15:00 בצהריים".

עוד הוסיפה פנטון כי בחודשיים האחרונים הרפורמים הרימו ראש. לדבריה רק לפני חודש הסירה אחת מנשות הכותל את כיסוי ראשה של רבנית, למול כולם, והתיק נגד התוקפת נסגר. "אתמול בפעם הראשונה הבאנו צלמות מקצועיות כדי לתעד את הפרובוקציות של נשות הכותל, אז תפסו את אחת הצלמות. בחודש שעבר הלכו על ילדה בת 12, כדי שההורים ימנעו מהבנות להגיע לכותל. נעשה דיכוי מכוון כלפי הנשים שמגיעות לשמירה על הכותל. אין שום התייחסות למקור הפרובוקציה, שהופכת אלימה יותר ויותר בכל חודש".

מארגון 'חוננו' נמסר בתגובה, "הדבר אינו מתקבל על הדעת כי אישה, בת למעלה מגיל 80, אשת ציבור ירושלמית ותיקה וידועה, תטורטר יום שלם לתחנת המשטרה בשל תלונה שלא נמצאה לה כל ראיה, מלבד תלונה מופרכת של שוטרת צעירה, חמת מזג, נעדרת כל הכשרה מתבקשת במגע עם קהל, שהתייחסה לאישה בצורה מחפירה ואף אלימה".

ארגון חוננו מינה פנטון נשות הכותל נשות הכותל החרדיות מעצר שווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד