י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נתניהו רוצה אותנו קטנים וחלשים"

הגיוועלד של איילת שקד: "הציבור מנומנם"

14 לפתיחת הקלפיות ואיילת שקד שכבר נכוותה בשתי מערכות בחירות את נחת זרועו של נתניהו, מסתערת על קולות הציונות הדתית בכל הכוח ומתריעה מפני שאננות בציבור | בנוסף סיפרה כיצד הגיעה להנהגת 'ימינה' וכן התייחסה לביטול המופעים החרדיים: "צריך לתמוך בזכות של הציבור החרדי ליהנות ממופעי תרבות"

הגיוועלד של איילת שקד: "הציבור מנומנם"
דתיים מרקדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר רשימת 'ימינה' איילת שקד התראיינה אמש (שני) בכנס 'סרוגים', השיבה למגוון שאלות והתייחס לשלל נושאים, בהם הובלת 'הימין החדש' שקיבלה מידיו של שותפה הפוליטי נפתלי בנט, "אחרי שהוכרזו בחירות חוזרות, ישבתי עם בנט כמה שבועות כדי לראות האם אפשר לרוץ ביחד, כי לא הסכמתי להצטרף למהלך שאינו של אחדות. במקביל פנו אלי כמה חברי כנסת וראשי סניפים להצטרף לליכוד, ובחנתי את זה. פוליטיקאי אידיאולוגי יכול להשפיע בכל מקום".

"כשהצלחתי לשכנע את בנט שאפשר ללכת לאחדות, לקחתי את ההובלה של הימין החדש, ויצאנו לדרך" סיפרה שקד והתריעה, "הציבור מנומנם ולא מבין את גודל השעה. לא יהיה פשוט להקים ממשלת ימין, אבל זה אפשרי".

שקד לא נשארה חייבת למתקפה עליה מצידו של נתניהו וניצלה את הבמה; "אני פונה מפה לציונות הדתית כולה ולימין החילוני האידאולוגי שאכפת לא ממדינת ישראל – אנחנו בזמן קריטי. זו מערכת בחירות משמעותית ולא פשוטה. אפשר להשיג 61 אבל זה קשה. הציבור צריך לנהוג באחריות, להצביע רק למפלגות שעוברות את אחוז החסימה. נתניהו רוצה אותנו קטנים וחלשים – אנחנו נהיה גדולים וחזקים". 

כשרת המשפטים לשעבר ואולי גם בעתיד, היא התייחסה גם כן להתערבות בתי המשפט באירועים בהפרדה למגזר החרדי והדתי, לאחר ביטול שתי הופעות בעפולה ובחיפה ואמרה, "יש להבדיל בין הדרה להפרדה. ישבתי עם היועמ"ש ורק לאחרונה הוא פרסם חוות דעת כי הפרדה זו לא הדרה. גם לציבור החרדי מגיע ליהנות ממופעי תרבות. והוא לא ילך למופעי תרבות מעורבים. דווקא מי שמגדיר את עצמו כליברלי, צריך לתמוך בזכות של הציבור החרדי ליהנות ממופעי תרבות. והיה שינוי".

איילת שקד מפלגת ימינה סרוגים בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד