י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בלתי שגרתי

מדוע נקראה הילדה הלבנונית בשם ישראלי?

על רקע העימותים עם ישראל: דיווח בערוצים הערביים על ילדה לבנונית שקיבלה את השם "אביבים" - ע"ש היישוב הישראלי • במקביל - בתום הערכת מצב: הרמטכ"ל החליט - חזרה הדרגתית לשגרה בצפון

מדוע נקראה הילדה הלבנונית בשם ישראלי?
תינוקת. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ערוץ הטלוויזיה הערבי Al Jadeed ‏דיווח אמש (שני) כי ילדה לבנונית שנולדה שלשום, קיבלה מהוריה את השם של היישוב הישראלי "אביבים", הסמוך לגבול הצפון, שנסראללה לכאורה "הפגיז".

במקביל: בתום הערכת מצב החליט הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי על חזרה הדרגתית לשגרה בגבול הצפון, זאת לאחר יותר משבוע של כוננות גבוהה ותגבור כוחות.

הרמטכ"ל כוכבי אישר לבצע היום את חילופי נספח צה"ל בוושינגטון, ראש להק מבצעי בחיל האוויר וראש מטה פיקוד העורף. במקביל, דובר צה"ל רונן מנליס יסיים את תפקידו ויוחלף ב-15 לחודש על ידי תא"ל הדי זילברמן. זאת לאחר העיכוב שנוצר.

יצוין כי כבר אתמול אחר הצהרים הורגשה הקלה מסוימת בקו הגבול, עם הפרסום על בקשתו של נסראללה מראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי כי יעביר מסר דרך ארצות הברית, צרפת ומצרים - כי פניו אינם למלחמה.

נאומו של מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה, שהמצב הכלכלי בלבנון אינו טוב, כמובן שדיבר על הישגים ופגיעה בישראל, שעות קודם לכן פורסם ברשת אל מנאר וידאו משיגור טילי קורנט לעבר ג'יפ נמר של צה"ל, בו רואים לכאורה פגיעה בג'יפ. אך הלילה פורסם תיעוד המוכיח כי למעט פגיעה בצמיג הג'יפ בחַסְדֵי הַשֵּׁם לא נגרם נזק נוסף.

לבנון חסן נסראללה מי אביבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד