י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מהפך היסטורי

מפתיע: אחיו של נואם "נאום הצ'חצ'חים" תומך בנתניהו

לראשונה בחייו: איש השמאל מיקי גולדנברג, אחיו של דודו טופז הידוע כנואם "נאום הצ'חצ'חים" המפורסם - הודיע על העברת תמיכתו לנתניהו לראשונה בחייו • על לפיד: "יש לו לב פחדן" • וגם: סקירה קצרה על הנאום הפוליטי הסוער ביותר שהיה אי פעם בפוליטיקה

מפתיע: אחיו של נואם "נאום הצ'חצ'חים" תומך בנתניהו
נתניהו נואם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מיקי גולדנברג, אחיו של דודו טופז - האיש שאחראי ל"נאום הצ'חצ'חים" המפורסם - הפתיע את מאזיני "גלי ישראל" ואמר בראיון לשרון גל לפני שעה קלה (שלישי) כי "לראשונה בחיי אצביע ליכוד. עושים לנתניהו עוול. הוא ראש ממשלה מצוין".

גולדנברג תיאר גם מה התגובות שקיבל מחבריו הנמנים על השמאל הפוליטי: "החברים שלי מהשמאל משתוללים כשאני אומר את זה לאחרונה במפגשים איתם, אבל אני לא חושש לומר את הדברים".

יצוין כי רק אמש השווה לפיד את ראש הממשלה נתניהו לדודו טופז. אחיו של טופז תקף את ההשוואה: "לפיד ניסה לתפוס טרמפ על הרייטינג של דודו. אם דודו היה בחיים וודאי היה עונה לו שאולי יש ללפיד שרירים - אבל לב פחדן".

כאמור, דודו טופז (לשעבר גולדנברג י.א), אחיו של מיקי, היה האיש שחולל סערה רבתי במהלך הבחירות לכנסת בשנת 1981, עת נשא את "נאום הצ'חצ'חים" במהלך עצרת הבחירות של 'המערך' (כיום, 'העבודה' י.א) בראשות שמעון פרס ז"ל - שהתקיימה בכיכר מלכי ישראל, ימים אחדים לפני הבחירות הסוערות ביותר שהיו במדינת ישראל מאז נוסדה.

טופז אמר אז בנאומו: "תענוג לראות את הקהל הזה, ותענוג לראות שאין כאן צ'חצ'חים שהורסים אספות בחירות... הצ'חצ'חים הם במצודת זאב. הם בקושי שין גימלים, אם הם בכלל הולכים לצבא. כאן נמצאים החיילים ומפקדי היחידות הקרביות". כצפוי, הנאום המתנשא הצית סערה פוליטית שלא ידעו כמותה.

טופז ושרון. צילום: משה שי, פלאש 90

ראש הממשלה דאז מטעם הליכוד, מנחם בגין המנוח, ידע להשתמש בהתבטאות היהירה הזאת היטב, ובעצרת בחירות של הליכוד שהתקיימה למחרת, אמר: "אודה ואתוודה בפניכם, עד הבוקר לא שמעתי את המילה צ'חצ'חים ולא ידעתי מה פירושה...".

בגין הוסיף בלעג: "אבל שימעו, כאשר אותו מה שמו...דודו טו-פס (במלעיל), אמר את האיוולת, את דברי ההבל ורעות הרוח שלו, כל הקהל שעמד אמש פה - הריע. עכשיו אני אספר לדודו טופז למי הוא התכוון. בני עדות המזרח שלנו היו לוחמים גיבורים, גם במחתרת".

בגין עם תומכיו. צילום: משה שי, פלאש 90

"פיינשטיין היה ממוצא אירופאי, איך קוראים לזה..'אשכנזי' (במלעיל). ברזני היה ספרדי מעיראק. בלילה! לאחר שנידונו למוות, והיו צריכים בבוקר בבוקר להוליך אותם אל התלייה והרב התעקש שהוא יבוא להוביל אותם, והם לא רצו לפגוע ברב. הם לקחו בלבותיהם רימון יד: לחצו! אשכנזי, עיראקי, יהודים! אחים! לוחמים!".

הנאום הבלתי נשכח הזה, להערכת רבים, היה מה שהביא לבגין את השלטון פעם נוספת. והוא ניצח את הבחירות עם 48 מנדטים, לעומת 47 למערך. היום, כאמור, נסגר המעגל, ואחיו היחיד של טופז, שנחשב קרוב מאוד ללבו, מודיע על תמיכה היסטורית בליכוד.

מנחם בגין דודו טופז נאום הצ'חצ'חים מיקי גולדנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד