ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בכירה לשעבר בליכוד

"תפסו את ראש הממשלה עצבני, לא נעים"

השרה לשעבר מטעם הליכוד לימור לבנת: "מטרידה אותי העובדה שמקליטים שיחות עם ראש הממשלה ומפיצים אחר כך"

"תפסו את ראש הממשלה עצבני, לא נעים"
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במושב הפתיחה של ועידת המשפט השנתית של לשכת עורכי הדין, אמרה השרה לשעבר לימור לבנת: "תפסו את ראש הממשלה עצבני. לא נעים. מטרידה אותי העובדה שמקליטים שיחות עם ראש הממשלה ומפיצים אחר כך. זה מטריד בעיניי. ראש הממשלה ביקש להפסיק לראות ערוץ 12 אז כולם עברו ל13 וראו את מה שראינו".

השרה לשעבר לבנת אמרה עוד כי "מערכת המשפט שלנו היא מפוארת התערבה במדיניות של החלטות ממשלה, כמו בחוק המסתננים, וזה לא מתקבל על הדעת. בגץ, כמו בחוק הזה, לא היה צריך להתערב. יש לי עשרות מקרים כאלו שבהם הוא לא היה צריך להתערב".

בתגובה לדבריה, נשיאת בית משפט העליון בדימוס מרים נאור אמרה "בית המשפט אסור לו לרצות להיות פופילסיטי ואסור לא לרצות לרצות מישהו. אוי לנו אם כתוצאה מהרצון להיות פופולארי בית המשפט ישנה את הפסיקה הראויה בעיניו".

נאור התייחסה לפסיקה בעניין המסתננים ואמרה "שלוש שנים בלי משפט על מסתננים? זה יעלה על הדעת? אני חושבת של בית המשפט הוא לשמור על החירויות ולהגן עליהם, ולצערי שיסו את כולם בבית המשפט. ראש הממשלה הגיע בעצמו להסכמה יפה בעיניי עם האו"ם, אבל הופעל לחץ פוליטי והמדינה חזרה בה מהמתווה הזה. התפקיד של בית המשפט הוא לשמור על ההומניות".

הנשיאה לשעבר מרים נאור הדגישה כי "בית המשפט בוודאי שצריך לדון בחוק הלאום. אני לא אענה לשאלה האם בית המשפט רשאי להתערב בחוק יסוד".

עו"ד ציון אמיר מבכירים עורכי הדין בישראל הוסיף כי "אם יש חוק יסוד שפוגע בזכויות יסוד, אני מצפה שבגץ יתערב ויפסול". עוד הוסיף וציין בדבריו כי "אף אחד מחברי הרשימה המשותפת לא גינה את נסראללה אחרי האירוע בצפון בתחילת השבוע. מי שרוצה שיוויון שיגנה באירועים כאלו".

בנימין נתיהו הקלטה ספי עובדיה לימור לבנת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד