י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מצוקת החינוך המיוחד

הזדמנות לתקן: האוצר מבקש קיצוץ במיליארד שקל - גפני יאשר?

מצוקת החינוך המיוחד: שנת הלימודים נפתחה ללא פתרון לילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכש״ר • משרד האוצר מבקש שינויים וקיצוצים על סך מיליארד שקל; האם ח"כ משה גפני מיהדוה"ת ינצל את ההזדמנות כדי לתת מענה לילדי החינוך המיוחד? • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

הזדמנות לתקן: האוצר מבקש קיצוץ במיליארד שקל - גפני יאשר?
משה גפני צילום: דוד כהן, פלאש 90

שנת הלימודים נפתחה ללא פתרון לילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכש״ר. יו״ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני דחה את האפשרות לעכב תקציבים למשרד האוצר, שמתעלם מהמצוקה.

האוצר מבקש שוב שינויים וקיצוצים בסך של כמיליארד שקלים. לא ברור האם יו״ר הועדה חה״כ גפני ינצל את ההזדמנות לעכב את הבקשה עד שיימצא פתרון לילדים המיוחדים.

מחר (רביעי) צפוי גפני לכנס את הוועדה ולדון בקיצוץ רוחבי שמבקשים במשרד האוצר, בין היתר תקציבים שמבקשים להעניק דווקא לעניינים שוליים בהשוואה לחינוך המיוחד שסובל ממצוקה.

כך למשל מבקשים באוצר להעביר 71 מיליון לנושאי מדע וספורט, 131 מליון לשיפוץ תחנות משטרה, 108 מיליון לנושאי ביטחון פנים, 5 מיליון לתעשייה במגזר המיעוטים, 15 מיליון למשרד הכלכלה והתעשייה, 50 מיליון – לטיפול בזרים השוהים בישראל בניגוד לחוק - ועוד שלל תקציבים להיערכות
לבחירות.

אלא שמשרד האוצר מתעקש עדיין על תקציב בסך של 80 מיליון שקל שיכולים לסדר את המצוקה של ילדי החינוך המיוחד במוסודת המוכש״ר. בכנסת התקיימו מספר דיונים בנושא, אך ברגע האמת התעלמו ראשי הוועדות מהנושא ונכנעו ללחצים פוליטיים. הילדים פתחו השבוע את שנת הלימודים במצוקה גדולה ללא שמצאו פתרון.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד