י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אנחנו נגד סחיטה"

גנץ ממשיך להצהיר: לא אפנה למפלגות החרדיות

יו"ר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ עושה חישוב מסלול מחדש ומצהיר - בפעם השנייה השבוע - כי לא יפנה למפלגות החרדיות באם יוטל עליו להרכיב את הממשלה • גנץ מצטרף ללפיד ומכנה את החרדים "סחטנים" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

גנץ ממשיך להצהיר: לא אפנה למפלגות החרדיות
בני גנץ ויאיר לפיד בכנס פוליטי צילום: מתוך פייסבוק

לאחר שחיזר אחרי החרדים ואף הציע להביא להם דף בו הם ימלאו את רוב דרישותיהם - יושב ראש כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ משנה כיוון בכל הנוגע ליחס כלפי החרדים ומצהיר כי יפעל להקים ממשלה חילונית.

בראיון שהעניק הבוקר (שלישי) ב׳ווינט׳, אמר גנץ כי הוא יקרא לאחר הבחירות לליכוד להצטרף לממשלה בראשות כחול לבן. גנץ הוסיף ואמר כי הוא לא צפוי לפנות למפלגות החרדיות שיצטרפו לממשלתו. לדבריו, ״אנחנו נגד סחיטה, נפנה לליכוד כדי להקים ממשלה שמבוססת על הרוב החילוני בישראל".

במענה לשאלה האם אין סיכוי שיישב עם נתניהו באותה ממשלה השיב גנץ: ״אם נתניהו יכול להיות שר עם כתב אישום אז על הכיפאקץ אבל זה לא אפשרי מבחינה חוקית ולהערכתי הוא סיים את תרומתו למדינת ישראל ואני מאחל לו הצלחה במישור המשפטי״.

גנץ סירב להתייחס לאפשרות שיקיים רוטציה עם אחד מבכירי הליכוד במקרה ונתניהו יפסיק את הבחירות ואמר: ״אנחנו לא עושים על זה משא ומתן. זה לא יהיה תיקו - יהיה ניצחון ברור. מדינת ישראל ראתה מה קרה "לניצחון האדיר" של נתניהו בסיבוב הקודם״.

כזכור, רק במוצאי שבת התראיין יו"ר 'כחול לבן' גנץ לאיילה חסון בתכנית 'המטה המרכזי' ב'ערוץ 13', במהלכו שאלה אותו חסון לגבי קואליציה עתידית עם חרדים, אך זה ניסה להתפתל והתחמק מן השאלה ולא השיב ברורות כי יכניס את החרדים לממשלה שיקים.

בתחילת הראיון סיפרה המגישה חסון, כי המו"מ לקראת הראיון עם גנץ, היה לא פשוט, "היה חשוב נורא לבני גנץ, הוא מקפיד על השבת. אז זה קטע חדש? אתה ממש עובד וקורץ לחרדים בענק? איפה הכיפה דרך אגב?", שאלה חסון את גנץ.

"הכיפה ברכב - שבאתי איתו בשבת", השיב גנץ והוסיף, "השבת היא הדבר הטוב ביותר שקרה לעם ישראל אי פעם ואני מציע שנזכור את זה ונכבד וניתן לכל אחד לציין אותה איך שהוא רוצה. הנה אני אדם חילוני מסורתי. נסעתי היום ברכבי, החנתי אותו במקום איקס. הלכתי לבית הכנסת פרשת ראה. אגב אני יכול להגיד לך, יש שם שתי תופעות או שלוש תופעות נורא מעניינות. 17 פעמים מופיעה שם המילה "בחירה", האדם צריך לבחור את דרכו בכל רגע נתון".

"תמיד אתה הולך לבית הכנסת בשבת לשמוע את פרשת השבוע?", תהתה המגישה.

"אני משתדל ללכת מעת לעת, אני לא הולך הרבה, אבל אני קבעתי לעצמי, שדווקא בגלל כל העומס שבתוכו אני נמצא בו, אני אנצל את ה-24 שעות האלה של השבת ככל שאני יכול לטובתי, אני אינני אדם דתי, אני נוסע בשבת, אני מכבד אחרים", כך המועמד לראשות הממשלה. 

לגבי תחבורה ציבורית בשבת, השיב יו"ר 'כחול לבן': "במקומות שנדרשים לכך וזה לא מפריע לאנשים אחרים - תהיה גם תהיה. אמרנו את זה, שמנו את זה. זה כתוב שחור על גבי לבן במצע שלנו". 

בהמשך, שאלה חסון לגבי המפלגות החרדיות כשותפות בממשלה שיקים: "אני מתכוון להקים ממשלה לאומית ציונית וליברלית שלא תהיה נתונה לשום סחיטה מצידו של אף אחד".

חסון שאלה את גנץ, "האם 'יהדות התורה' זו מפלגה ציונית בעיניך?", וזה השיב: "אני רוצה להקים ממשלה לאומית, ליברלית חילונית, אני אקבע את התנאים, אני אקבע את קווי היסוד. אני רוצה פה ממשלת רוב, של רוב העם. והרוב הזה ייקח על עצמו לטפל במיעוט. במיעוט החרדי ובמיעוט הערבי. כולם אזרחים שווי זכויות".

חסון לא עשתה לו הנחות והקשתה, האם יכניס את החרדים כשותפים קואליציוניים והאם הוא עומד מאחורי ההקלטה שנחשפה במערכת הבחירות הקודמות על ידי ספי עובדיה ב'ערוץ 13'  - בה נשמע גנץ אומר לגבי המו"מ הקואליציוני כי הוא יתן לחרדים דף, "אני אתן להם למלא שני שליש ואני אמלא את השליש התחתון".

"אני מקווה להיות המפלגה הגדלה ביותר, להגיע למצב שאני קובע את כללי היסוד. אנשים יצטרכו להתיישר אלי ולא אני אליהם" ענה גנץ נחרצות והסביר, "הרוב בישראל הוא רוב חילוני, מסורתי ודתי. יש בישראל קבוצה חרדית צריך לכבד אותה. הרוב צריך להיות אחראי לייצג את מה שהרוב דורש ויש פה אחריות גדולה לדאוג למיעוטים. ננצח ונקים".

"אני רוצה את כולם. אני נגד קיצוניים. לא אתן את ידי לשום קיצוניות, לא לבל"ד משמאל ולא לקיצוניים משיחיים מימין. נתניהו הכניס עכשיו את פייגלין לתוך העסקה הזאת. הולכים למסטל אותנו ונקום עם בית מקדש. אני לא מוכן שתהיה מדינת הלכה".

בני גנץ חרדים סחטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד