י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון > "מסמך היסטורי"

ההתחייבות המדינית של ראשי 'יהדות התורה' לציבור החרד"לי

לאחר שלאורך השנים היא מסרבת להתייחס לנושא המדיני ולקראת 'הסכם המאה' שצפוי להגיע לישראל על ידי נשיא ארה"ב טראמפ - 'יהדות התורה' חרגה מהרגלה כשחתמה על מסמך היסטורי אותו היא מעבירה לציבור החרד"לי ובו היא מתחייבת: "לא נתמוך בנסיגות" • כל הפרטים 

ההתחייבות המדינית של ראשי 'יהדות התורה' לציבור החרד"לי
יהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: במטרה להביא אליהם את הציבור החרד"לי ופלגים נוספים מהציונות הדתית, מפלגת 'יהדות התורה' חתמה לראשונה על מסמך היסטורי המתייחס לנושאים מדיניים ובהם לנושאי ההתנחלויות וההתיישבות. המסמך הופקד בידי הרב דוד חי הכהן, מבכירי הרבנים בציונות הדתית שצפוי לתמוך ב'יהדות התורה'.

אמש, בתום שיחות ממושכות, הגיעו ב'יהדות התורה' לסיכום עם אנשיו של הרב דוד חי הכהן על הסכם תמיכה ביהדות התורה, כאשר את המו"מ ניהל בשבועות האחרונים סגן השר מאיר פרוש, אליו הצטרף ביומיים האחרונים חבר הכנסת אורי מקלב מטעם 'דגל התורה'.

ההסכם נחשף כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים' ובו פרטים היסטוריים שיכולים לשנות את המפה הפוליטית בכנסת הבאה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי על פי ההסכם, ב'יהדות התורה' חתמו לבכירי הרבנים הדתיים על כך שיסייעו בנושא לימוד התורה גם למוסדות הציונות הדתית וכן, נכתב בהסכם כי "יהדות התורה אינה תומכת ואינה מעוניינת חס ושלום בנסיגות מארץ ישראל ועל פי החלטת מועצת גדולי התורה תמשיך במדינות זו", וכן יש סעיף בו נקבע כי, "הנוכחות המוגברת של יהודים בעיר העתיקה בירושלים, ובחלקים נוספים בתוך יהודה ושומרון מכלילה אותנו בין אלה המחויבים לדאוג לשמירת שלומם האישי, וגם להשגת האמצעים השונים כדי לקבע בהם, חיי קהילה, חינוך ודת".

כמו כן, התחייבו ארבעת חברי סיעת 'יהדות התורה' - סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש וחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, על כך ש'יהדות התורה' תשמיע על קולה בעניין שילוב נשים בצה"ל.

במסמך שנשלח ונחשף כאן לראשונה נכתב: "עמדתנו נגד גיוס נשים לצבא תושמע בקול רם, ולמותר לציין כי גם כנגד הדרישה של שירות משותף רח"ל, ועם זה נדרוש להתנגד לכפייה על חיליים דתיים בכל עניין של תורה והלכה".

הרב יעקב שטרנברג מתלמידו של הרב דוד חי הכהן שניהל את המו"מ מטעמו של הרב מספר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו קבוצה של רבנים ואישי ציבור מהציונות הדתית לא מוציאים את מיקומינו הפוליטי במה שנקרא היום 'ימינה' (איחוד מפלגות 'הימין החדש', 'הבית היהודי' ו'האיוד הלאומי' א.ק.) כשלצערנו הציונות הדתית נבלעה על ידי איילת שקד ונפתלי בנט".

"אנחנו חיפשנו כבר שבועות בית פוליטי שנוכל להצביע לו בבחירות", מוסיף הרב ואומר ל'בחדרי חרדים', כי "נעם ועוצמה לא באות בחשבון מבחינתנו כי הן לא עוברות את אחוז החסימה - יצרנו קשר עם 'אגודת ישראל' ואנחנו אחרי שבועות של דיונים הגענו לסיכומים בעיקר אידאולוגיים"

הרב שטרנברג מוסיף ואומר כי, "יהדות התורה חתמו על מסמך היסטורי שבו קודם כל על דעת גדולי התורה הם אומרים שהם ימנעו ולא יתמכו בשום נסיגות בארץ ישראל וימשכו את המדיניות הזו לאור הדרך גדולי התורה", עוד הוא מוסיף כי "באחד הסעיפים סוכם כי יהדות התורה תתמוך בהתיישבות ביהודה ושומרון, הכל במסגרת החוק".

יהדות התורה ציונות הדתית מאיר פרוש אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד