ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צה"ל חושף: זה אתר הטילים המדוייקים של חיזבאללה

מספר שעות לאחר שדובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הבטיח, הוא גם מקיים: לפני שבוע צה"ל חשף את תשתית פרויקט דיוק הטילים, והערב הוא חושף את אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני, בסמוך לעיירה נבי-שית

צה"ל חושף: זה אתר הטילים המדוייקים של חיזבאללה
אתר חיזבאללה לייצור טילים מדוייקים צילום: דובר צה"ל

מספר שעות לאחר שדובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הבטיח, צה"ל מקיים: לפני שבוע צה"ל חשף את תשתית פרויקט דיוק הטילים, והערב הוא חושף את אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני, בסמוך לעיירה נבי-שית.

כחלק ממיזם ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה, ארגון הטרור הקים אתר לצורך ייצור והסבת טילים מדויקים, המתקן הוקם בשנים האחרונות כאתר לייצור אמצעי לחימה בהובלת איראן וחיזבאללה.

בצה"ל מציינים כי לאחרונה מזוהה במתקן פעילות נוספת שנועדה להשמישו כאתר ייצור והסבה של טילים מדויקים. במסגרת פעילות זו, מוקם פס ייצור לאמצעי לחימה מדויק ומועבר ציוד ייעודי רגיש למתחם.

באתר, מספר מתחמים המיועדים לייצור מנועים וראשי קרב של טילים בעלי יכולת פגיעה בדיוק של כעשרה מטרים. לצורך ייצור הטילים, איראן מספקת מכונות ייחודיות, הדרכות לפעילי הייצור ומלווה באופן שוטף את העבודה באתר.

לאתר חשיבות העליונה למיזם הדיוק בראיית חיזבאללה, בימים האחרונים עוסקים פעילי הארגון בפינוי ציוד ייחודי ויקר מהמתחם, מתוך חשש מתקיפה במקום והעבירו אותם לנכסים אזרחיים בלבנון בהם גם נכסים בביירות.

צה"ל מפרסם תיעוד אווירי של האתר, המחולק למספר מתחמים, שנמצאים במרחק מה זה מזה. ישנו מתחם לייצור חומרי נפץ לראשי קרב; מתחם ייצור המנועים; מתחם לוגיסטי וגם מתחם בקרת איכות.

בשבוע שעבר חשף צה"ל את תשתית פרויקט דיוק הטילים, האופן בו התכוונו חיזבאללה להסב רקטות לטילים מדויקים והאופן בו ניתן לייצר טילים מדויקים כולל הדמויות מאחורי הפרויקט שמוגדר כאחד הסודות הכמוסים של חסן נסראללה שיופתע מהיקף המידע שהצליח לפצח אגף המודיעין של צה"ל.

"מדובר בפרויקט ממודר מאוד שחשיפתו תפתיע את פעילי חיזבאללה כולל הבכירים ואת ממשלת לבנון" אמר בשבוע שעבר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס. "נסראללה וכוח קודס הקימו את תשתיות ייצור הטילים המדויקים מתחת לאפם וללא ידיעתם. גם כשר החוץ הלבנוני הגיע לאתר עליו דיבר רוה"מ נתניהו דאגו חיזבאללה להביאו אל המקום אחרי שהם 'מנקים' את האתר. בפועל, ממשלת לבנון, מגבה את הפרויקט למרות פניות חוזרות ונשנות של ישראל וגורמים מערביים נוספים ולכן הם נושאים באחריות".

למרות העיכוב בפרויקט הטילים המדויקים, כך צה"ל, יש בידי חיזבאללה עשרות לא רבות של טילים מדויקים ברמה מבצעית מגוונת, אך אין לה יכולות לייצור סדרתי של טילים מדויקים. "עד היום לא הצליחו חיזבאללה ואיראן להקים מפעל על אדמת לבנון למרות שחשבו שמרחב לבנון מוגן מפני תקיפות". 

הפרויקט הממודר והמסווג ביותר, הוסתר גם מפני בכירי חיזבאללה ואיראן, ומתבצע מתחת לאפה של ממשלת לבנון תוך שימוש בכספים ומשאבים של אזרחי לבנון ואיראן. חשיפת חומרים אלו מסירה את המסכה מעל מהלכי הפרויקט והבכירים המעורבים בה.

חסן נסראללה פרויקט דיוק טילים חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד