י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הוא נתון לסכנה"

הפלסטיני שמגן על ישראל ותרם את אברי ילדתו ליהודים

הפעיל ערבי ישראלי שנפצע במלחמת לבנון השנייה ומוכר כנכה צה"ל, מספר בפוסט מרגש בפייסבוק, על פלסטיני מהגדה שעזב לצד הישראלי, איבד את בתו בעקבות מחלה ותרם איבריה ליהודים וכעת נתון בסכנת חיים מהצד הפלסטיני

הפלסטיני שמגן על ישראל ותרם את אברי ילדתו ליהודים
ג'אמיל עם יוסף חדאד והפעיל איתי שפירא צילום: באדיבות המצלם

את הפוסט שלפניכם, כתב פעיל ערבי ישראלי בשם יוסף חדאד מנצרת, שעוסק בדו קיום בין יהודים לערבים. יוסף היה לוחם בגולני ונפצע במלחמת לבנון השנייה מטיל קורנט שנורה לעברו על ידי החיזבאללה, יוסף מכהן כיו"ר עמותת "כל ישראל ערבים זה לזה".

וכך נכתב בפוסט: אני רוצה שתכירו את הסיפור של ג'מיל, פלסטיני מהגדה שגדל בכפר טובאס ועבד למחייתו בשטח ישראל בתחום השיפוצים. כך ג'מיל הכיר והתחתן עם אשתו, ערביה-ישראלית תושבת דיר אל אסד, ונולדו להם שלוש בנות. עם השנים הוא הרגיש שהוא לא חי בחברה הנכונה - הוא התנגד לשטיפת המוח בחינוך הפלסטיני ולעידוד פעולות טרור ומצא את האמת בצד הישראלי.

הוא הפך בעצם להיות פרו-ישראלי, ובשנים האחרונות כתב על המציאות האמיתית שחשפה את הצדדים המוסריים של ישראל לעומת הצביעות הפלסטינית ברשתות החברתיות כשבמקביל לכך החל לספוג איומים על חייו.

בזמן שהוא שהה בישראל עם אישורים זמניים הגיעו לבית משפחתו בטובאס כוחות ממנגנון הביטחון הפלסטיני כדי לברר איפה הוא ולזמן אותו לחקירה. כמובן שג'מיל לא חזר כי ידע שאם יעשה את זה הוא לא יראה שוב אור יום. בשל כך שהוא נשוי לערביה ישראלית הוא הגיש למשרד הפנים בקשה לאיחוד משפחות כך שיוכל לקבל היתר ולחיות בארץ בקביעות וללא חששות, ובעצם לברוח לתמיד מהאיומים על חייו.

הוא החל את התהליך והגיע כבר לשלבים הסופיים לקבלת האישור. כחלק מתהליך קבלת אשרת השהייה הקבועה הוא היה צריך להציג ת.ז. במשרד הפנים. הבעיה היא שהוא איבד אותה. הפתרון של משרד הפנים למצב הוא פשוט לומר לג'מיל שיגיע לרמאללה כדי שיוציא ת.ז. חדשה. רק שג'מיל נמצא במלכוד - מצד אחד הוא חי בישראל כרגע כשאשרת השהייה הזמנית שלו נגמרה, והמדינה יכולה בכל רגע להחזיר אותו לרשות הפלסטינית שם הוא ימות, ומצד שני כדי שיוכל לקבל את האשרה הקבועה מבחינת הביורוקרטיה הישראלית הוא חייב לעבור ברשות הפלסטינית, ששוב, אם יחזור לשם הוא לא יוכל לצאת משם חי. יחד עם הפחד התמידי בו הוא חי בעקבות המקרה והחשש לחייו אם יגורש, הוא גם התמודד עם מחלה של אחת מבנותיו, ולפני כחודש היא נפטרה. את האיברים שלה הם תרמו - והאיברים הושתלו בשלושה חולים ישראלים ממשפחות יהודיות ולמעשה הצילו את חייהם.

כיום יש אנשים טובים שנרתמו לעזור עבורו, במיוחד הפעיל איתי שפירא, ואנחנו פועלים בכל המישורים כדי לדאוג לו שיקבל את אשרת השהייה הקבועה בארץ בהקדם. אבל כדי שנוכל לקדם את זה ולפעול עבורו לפני שיהיה מאוחר מדי חשוב שהקהל הרחב ייחשף לסיפור ויוכל לסייע בהעלאת המודעות ולחץ ציבורי שיקדם את ההליך הביורוקרטי וייתן לג'מיל פיתרון, ביטחון ובית בישראל.

ג'מיל אוהב את ישראל, הוא פעל כדי להגן על ישראל, לחשוף את האמת, ולספר עליה דברים טובים, בעקבות המוות הטראגי של בתו לאחרונה, ג'מיל סייע בהצלת חיים של שלושה חולים ישראלים כשאיבריה הושתלו בגופם. מגיע לו שנעשה גם אנחנו את המעט עבורו, ונגלה ערבות הדדית לאדם שצריך אותנו, וכרגע בגלל ביורוקרטיה מיותרת הוא נתון לסכנה.

יוסף חדאד איתי שפירא תרומת איברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד