י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משנים אסטרטגיה

רביעיית 'כחול לבן' החליטה: ממשלה ללא חרדים

לאסטרטגיה שכזו איש לא ציפה. הערב זה כבר ברור לכל. רביעיית 'כחול לבן' החליטה לשנות כיוון וללכת בעקבותיו של אביגדור ליברמן, לעבר ממשלת אחדות, ללא החרדים | גנץ ממשיך להצהיר: "נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב - ללא קיצוניים וללא סחטנות" | גם יעלון ואשכנזי מצטרפים | והסיבה: בריחת מנדטים לכיוון ליברמן

רביעיית 'כחול לבן' החליטה: ממשלה ללא חרדים
'מנהיגי 'כחול לבן צילום: גילי יערי, פלאש 90

לאחר שבימים האחרונים החל בני גנץ לתקוף את החרדים ולהצהיר כי לא יכניס אותם לקואליציה בראשותו, אלא יקים ממשלת אחדות חילונית ליברלית, עולה כי מדובר במהלך מכוון, בכדי להחזיר מנדטים שערקו מ'כחול לבן' ל'ישראל ביתנו', 'העבודה' ו'המנהלה הדמוקרטי', שחרטו על דגלם מאבק בנושאי דת ומדינה.

על פי הפרסום הערב (שלישי) של עמית סגל ב'ערוץ 12', ב'כחול לבן' החליטו לשנות כיוון ועמדה בכל הנוגע ליחס כלפי הסיעות החרדיות, ולאחר ששמר על קשרים עם נציגים בסיעות החרדיות וביקש להיפגש עם יו"ר ש"ס - כעת הוא משנה את דעתו.

גנץ החל בימים האחרונים וצפוי להוסיף ולהצהיר כי לא ישב בקואליציה עם הסיעות החרדיות אלא יפעל להקים "ממשלת אחדות חילונית עם הליכוד" כדבריו, וזאת כדי להשיב את המנדטים שזלגו למפלגת 'ישראל ביתנו' שמצהירים זאת מאז תחילת המירוץ לכנסת ה-22.

התפנית החלה בראיון של בני גנץ לאיילה חסון ב'ערוץ 13', במוצ"ש האחרון, בו הצהיר, "אני רוצה להקים ממשלה לאומית, ליברלית חילונית, אני אקבע את התנאים, אני אקבע את קווי היסוד. אני רוצה פה ממשלת רוב, של רוב העם. והרוב הזה ייקח על עצמו לטפל במיעוט. במיעוט החרדי ובמיעוט הערבי. כולם אזרחים שווי זכויות".

חסון לא עשתה לו הנחות והקשתה, האם יכניס את החרדים כשותפים קואליציוניים והאם הוא עומד מאחורי ההקלטה שנחשפה במערכת הבחירות הקודמות על ידי ספי עובדיה ב'ערוץ 13' - בה נשמע גנץ אומר לגבי המו"מ הקואליציוני כי הוא יתן לחרדים דף, "אני אתן להם למלא שני שליש ואני אמלא את השליש התחתון".

"אני מקווה להיות המפלגה הגדלה ביותר, להגיע למצב שאני קובע את כללי היסוד. אנשים יצטרכו להתיישר אלי ולא אני אליהם" ענה גנץ נחרצות והסביר, "הרוב בישראל הוא רוב חילוני, מסורתי ודתי. יש בישראל קבוצה חרדית צריך לכבד אותה. הרוב צריך להיות אחראי לייצג את מה שהרוב דורש ויש פה אחריות גדולה לדאוג למיעוטים. ננצח ונקים".

הוא המשיך באותו קו גם הבוקר בראיון שהעניק באולפן 'ynet', בו הצהיר גנץ כי יקרא לאחר הבחירות לליכוד להצטרף לממשלה בראשות 'כחול לבן'. גנץ הוסיף ואמר כי הוא לא צפוי לפנות למפלגות החרדיות שיצטרפו לממשלתו. לדבריו, "אנחנו נגד סחיטה, נפנה לליכוד כדי להקים ממשלה שמבוססת על הרוב החילוני בישראל".

גם הערב בכנס בחירות של 'כחול לבן' בבאר שבע הצהיר גנץ: "אני מתחייב בפניכם שמיד אחרי הבחירות, נקים ממשלת אחדות ליברלית. ממשלה שתתבסס על הרוב - ללא קיצוניים וללא סחטנות. כל מפלגה ציונית שתרצה להצטרף תחת קווי היסוד שעליהם מסכים רוב הציבור– תוזמן להצטרף. כדי שזה יקרה, כחול לבן חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר ולקבל את המנדט מנשיא המדינה להקים ממשלה. אנחנו נקים ממשלה שתייצג את הרוב ותדאג גם למי שלא בחר בה".

וגנץ לא לבד, ח"כ משה בוגי יעלון מנהיגי 'כחול לבן' שתקף בעבר את יאיר לפיד, על סגנונו כלפי החרדים ומי שנחשב כתקווה היחידה ב'כחול לבן' כמי שיגן על החרדים בעת צרה, יצא היום בראיון לערוץ 'כנסת' נגד רבני הציבור החרדי, "אמרתי להם, סליחה, אתם לא אנשי מוסר שצריכים לתת דוגמא? בגלל הכספים שאתם מקבלים עכשיו בשביל ישיבות אתם מתעלמים מהשחיתות?", כשהוא מתכוון לתמיכת החרדים בבנימין נתניהו.

הערב הושלם הפאזל, כאשר גם ח"כ גבי אשכנזי - הרביעי בהנהגת 'כחול לבן', הבהיר בכנס המפלגה בבאר שבע, "אנחנו רוצים שזו תהיה ממשלה של אחדות. ממשלה שמאחדת ולא מפלגת. ממשלה שמשרתת ולא נתונה לסחיטה. אנחנו מאמינים שזה מה שישראל צריכה היום. מדינה שמכילה את האחרים, מדינה שכולם שווים בה, מדינה יהודית ודמוקרטית, מדינה שכולנו רוצים לגדל בה את ילדינו".

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן, מגיב לשינוי האסטרטגיה ב'כחול לבן': "כמעט 3 חודשים מחזרים גנץ וראשי כחול לבן אחרי החרדים ופתאום שבועיים לפני הבחירות טוען גנץ שלא יישב איתם בממשלה. החלום האמיתי של גנץ זה להיות שר ביטחון בממשלה צרה בראשות נתניהו עם החרדים והמשיחיים".

 

מפלגת כחול לבן בני גנץ ממשלה ללא חרדים אביגדור ליברמן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד