י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אתה תהיה מחליפי"

ללא ידיעת לפיד: בני גנץ סימן את יורשו

יאיר לפיד אולי קורא על כך לראשונה הבוקר ב'ישראל היום'; מה ששכנע את גבי אשכנזי להצטרף לבסוף לפוליטיקה לאחר לבטים ארוכים, היא הבטחה מגנץ שהוא יהיה מחליפו בהנהגת הרשימה לכשיפרוש מהחיים הפוליטיים | ב'כחול לבן' טוענים שמדובר בשקר מוחלט

ללא ידיעת לפיד: בני גנץ סימן את יורשו
בני גנץ עם גבי אשכנזי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ללא ידיעת יאיר לפיד, יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ, סימן לו יורש פוליטי בבוא היום, לכשיאלץ לפרוש מהחיים הפוליטי - על פי הדיווח הבוקר (רביעי) בעיתון 'ישראל היום', גנץ שחיזר ארוכות אחר הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בכדי שיצטרף למפלגתו, הבטיח לו כי הוא יירש בבוא היום וכל זאת מבלי לתאם את התנאי עם שותפו הפוליטי יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד.

על פי הדיווח, ההבטחה ניתנה לאשכנזי בו בעת שגנץ ניהל את המשא ומתן מול יאיר לפיד, לקראת התהוות רשימת 'כחול לבן' המורכבת בין הייתר ממפלגתו של גנץ 'חוסן לישראל' ו'יש עתיד' מפלגתו של יאיר לפיד, אלא שבעוד לפיד ממוקם כיום שני ברשימה לכנסת, גבי אשכנזי שמוצב במקום הרביעי אחרי יו"ר תל"ם ח"כ משה בוגי יעלון, מחזיק בכיסו הבטחה לרשת את המקום הראשון אחרי שגנץ יפנה אותו.

מקורבים לגנץ ולאשכנזי ששוחחו עם 'ישראל היום', אישרו כי בין השניים היו כמה פגישות שבמהלכן ניסה בני גנץ לשכנע את גבי אשכנזי לחבור אליו פוליטית. למרות שאותן השיחות התקיימו בארבע עיניים, השניים שיתפו את אנשי אמונם בתוכן השיחות, שנחשפות הבוקר בעיתון. 

באחת השיחות הללו הפתיע גנץ את אשכנזי ואמר לו, "אם לא אגיע לקו הגמר ואצטרך לפרוש, אתה תהיה מחליפי". אשכנזי הרים גבה, תהה לפשר הדברים ושאל מדוע שתצטרך לפרוש? אולם גנץ בחר שלא להרחיב בעניין.

יחסים עכורים. לפיד ואשכנזי בכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מקורביו של גבי אשכנזי העריכו כי אחת הסיבות שאולי בגינן יאלץ גנץ לפרוש ממירוץ, היא פרשת הפריצה האיראנית לנייד האישי של גנץ. הם לקחו בחשבון כי הרמטכ"ל לשעבר חשש שבמידה והתוכן שבטלפון שלו ידלוף החוצה, הוא יצטרך לשקול פרישה מהחיים הפוליטיים. זו כמובן הערכה בלבד. בשל כך, ההבטחה של גנץ לאשכנזי, שהוא יהיה מחליפו בעתיד, היא ששכנעה סופית את אשכנזי להצטרף לפוליטיקה.

"אשכנזי ידע שיש לו הבטחה ג'נטלמנית מגנץ, שהוא מכתיר אותו כממשיכו אם לא ימשיך. גבי הוא ווינר, והוא לא טיפוס שהיה נכנס למשהו שהוא לא יכול ללכת בו עד הסוף", כך אומרים מקורבי אשכנזי ל'ישראל היום'.

אולם מתברר כי השותף הבכיר יאיר לפיד מס' 2 ב'כחול לבן' והמועמד מטעמה לראשות הממשלה בקדנציה השנייה של הרוטציה, לא היה מודע להסכם הסודי בין גנץ לאשכנזי ואולי הבוקר הוא נחשף לו לראשונה בזכות החשיפה ב'ישראל היום'.

יצוין כי בחודשים האחרונים פרסם העיתון, כי בין לפיד, לאשכנזי, שוררת אווירה מתוחה. "אשכנזי אמנם דאג לאיחוד בין גנץ ללפיד, אך כשהתוודע לאופיו של מספר 2 ברשימה, הוא הפסיק להעריך אותו. השניים פשוט לא סובלים זה את זה", סיפר אז גורם המעורה בפרטי היחסים העכורים בין השניים. מקורב אחר הוסיף וסיפר ל'ישראל היום' כי "בין אשכנזי ללפיד זורם דם רע, וזה הולך ומחמיר".

לצד היחסים העכורים, ב'כחול לבן' החליטו בראשית קמפיין הבחירות הנוכחי "להעלים" את יאיר לפיד משלטי החוצות ולהצניע את עובדת הסכם הרוטציה שנחתם בין גנץ לבין לפיד על ראשות הממשלה, מהלך שהיה לצנינים אצל תומכיו של לפיד. מי שהתבלט בקמפיין הנוכחי על חשבון לפיד, הוא דווקא אשכנזי, ב'כחול לבן' הבינו כי לרמטכ"ל לשעבר ישנה השפעה על מצביעים פוטנציאליים מהצד הימני של המפה, ולכן אשכנזי משוגר מטעם הקמפיין לערים שמזוהות בצורה מובהקת עם 'הליכוד' ובנימין נתניהו.

עובדה זו מוכיחה כי ב'כחול לבן' החליטו אסטרטגית להחביא את לפיד שלא מצטייר להם טוב כלפי חוץ ולהתהדר בגבי אשכנזי. מה גם שבסיבוב הקודם, מי שניהל את הקמפיין היה יאיר לפיד, והפעם המנהל הוא בני גנץ בעצמו. 

מ'כחול לבן' מסרו בתגובה לחשיפת 'ישראל היום' כי "מדובר בשקר מוחלט".

בני גנץ גבי אשכנזי יאיר לפיד מפלגת כחול לבן בחירות 2019 ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד