י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל החשד לשוחד

המנכ"ל השעה את הבכיר בבית הנשיא לחצי שנה

מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי החליט להשעות את יועץ הנשיא זאב דולינסקי מעבודתו לחצי שנה בשל חקירה שנפתחה נגדו לפני כחודש

המנכ"ל השעה את הבכיר בבית הנשיא לחצי שנה
הנשיא ריבלין צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי החליט להשעות את יועץ הנשיא זאב דולינסקי מעבודתו לחצי שנה בשל חקירה שנפתחה נגדו לפני כחודש. כך פורסם לפני שעה קלה ברשת ב'.

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "בהמשך לפרסומים בנושא שעלו ללא תגובה מבית הנשיא נמסר כי מנכ״ל בית הנשיא הראל טובי הודיע למר זאב דולינסקי על הכוונה להשעותו, לאחר שקיבל לידיו את חוות הדעת של הפרקליטות ואת המלצותיה בעניינו. בהתאם להוראות החוק, עומדת לעובד זכות שימוע לאחר ההודעה שנמסרה לו".

כזכור, לפני קצת יותר מחודש פורסם כי זאב דולינסקי, עובד בכיר בבית הנשיא המשמש כיועצו של הנשיא מזה כשני עשורים, נחקר בחשד לקבלת טובות הנאה. בבית הנשיא ביקשו אז להבהיר כי הם עודכנו בפרטי המקרה וכי לנשיא ריבלין אין קשר לאירועים.

על פי החשד, דולינסקי סייע, יחד עם שותף נוסף, לחברה ישראלית ממרכז הארץ לשווק תרופה שפיתחה נגד מחלת הצהבת בכמה מדינות באפריקה. תמורת הסיוע הזה קיבל שכר קבוע מן החברה.

דולינסקי טען בחקירתו כי הוא אכן עסק בכך אך עשה זאת רק בעת שהנשיא כיהן כיושב ראש הכנסת ולא בתפקידו הנוכחי כנשיא המדינה. בסוף השבוע נחקר דולינסקי במשך שעות ארוכות ושוחרר למעצר בית לחמישה ימים, תוך הרחקה ממקום עבדותו במשכן הנשיא.

פרקליטו של דולינסקי, עו"ד ששי גז אמר אז: "במעשיו של החשוד לא נפל רבב והם היו חוקיים לחלוטין. כל שעשה היה על פי החוק הוא אף דיווח לרשויות המס כנדרש. החשוד שיתף פעולה עם חוקרי המשטרה והשיב על כל השאלות".

רובי ריבלין יועץ תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד