י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יום סוער בועדת הכספים

גפני עצר בזעם את הדיון וצעק: "שהליכוד לא יהיו בשלטון" • צפו

בדיון סוער שנערך היום בועדת הכספים, שיתפו פעולה החברים ממפלגות ש"ס, 'הליכוד', 'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו', במטרה להפיל את ההצעות שעל סדר היום, עד שיועברו 30 מיליון שקלים לטובת המוסדות של ילדי החינוך המיוחד שתחת המוכש"ר • "עצרתי את הישיבה כי אין פתרון"

גפני עצר בזעם את הדיון וצעק: "שהליכוד לא יהיו בשלטון" • צפו
משה גפני צילום: Miriam Alster/Flash90

הצלחה במאבק עבור ילדי החינוך המיוחד שתחת המוכש"ר: בדיון סוער שהתקיים היום (רביעי) בועדת הכספים, הצליחו חברי הועדה באמצעות שיתוף פעולה בין ש"ס, 'הליכוד', 'כחול לבן' ו'ישראל ביתנו', להפיל העברות תקציביות שביקשו לבצע במשרד האוצר וזאת בעקות האפליה של המשרד, שמסרב לתקצב את מוסדות ילדי החינוך המיוחד שתחת המוכש"ר.

בדברים שאמר יושב ראש הועדה חבר הכנסת משה גפני בדיון, הוא העביר ביקורת קשה על מפלגת 'הליכוד', שלטענתו זנחה את הנושא במשך שנים ארוכות.

"שהליכוד לא יהיה בשלטון, הם מפלגת השלטון, צריך להחליף את משרד החינוך שש"ס ויהדות התורה תנהל את המדינה, כעת יש שאלה האם לעכב את התקציבים ולהעביר את מה שחיוני ולעכב את נושאי האוצר והחינוך, זה עושה להם בעיה יותר גדולה. יש דברים שצריך לתפקד ויש דברים שצריך לעצור".

במהלך שלוש האצבעות הראשונות, הצביע גפני בדעת יחיד בעד העברות התקציביות, כשייתר חברי הועדה הצליחו להפיל את העברות פעם אחר פעם. לבסוף גפני הודיע כי הוא נועל את הישיבה ואמר, "על החינוך המיוחד אני נלחם בכל כוחי, אבל אין קשר לכך שנעצור את המדינה. זה לא יסייע לילדי החינוך המיוחד".

"עצרתי את תקציבי החינוך והאוצר, אם אנחנו לא מעבירים את מה שחיוני, זה משרת אותם ולא את המטרה. יש דברים שצריכים לתפקד ויש דברים שצריכים לעבור. אנחנו במגעים ויכול להיות שנגיע לפתרון. עצירת משרדים שמשרתים את הציבור לא משרתת את המטרה".

בין העברות שנפלו, היו העברות תקציבים למנהל הספורט עבור מימון התחייבויות ממשלת ישראל, לסל ספורט בישובים בצפון ובעוטף עזה, תקציב לשיטור במגרשי כדורגל ותמיכה באתנה הפועלת לקידום ספורט הנשים בישראל, תקציב למנהל תרבות עבור סל תרבות עירונית ברשויות המקומיות, עבור יישום הסכם הקולנוע, תקציב למימון בנייה, הרחבה ושיפוץ תחנות משטרה, תקציב להגדלת שטחי הכליאה בבתי הסוהר, תקציב עבור פעילות מאבטחי מוסדות החינוך בשנה"ל, תקציב לרכישת אמצעים ייעודים לרשות הכבאות ומשטרת ישראל, כחלק מפתיחת הקו לירושלים שבנוסף. נוכח ההתנגדות, לא עלו להצבעה העברות תקציביות נוספות, הנוגעות למשרדים שונים, בהם אף העברה לצורכי היערכות משרד הפנים לבחירות הכלליות.

ח"כ יעקב מרגי אמר בדיון: "אפשר לומר שהתקציבים עוסקים תחנות משטרה, ועניינים ביטחוניים, אבל מה לעשות שהמדינה יודעת לתפקד מצוין במצבי חירום, ואם לא נכניס את המדינה למצב חירום, סוגיית ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר לא תיפתר. לכל הצבעה אתנגד ואבקש רביזיה".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד שמוביל את המאבק אמר בראשית הדיון, כי "אצביע נגד ההעברות התקציביות עד אשר האוצר יואיל בטובו להעביר את 30 מיליון השקלים לטובת החינוך המיוחד במוכש"ר".

לבסוף, לאחר שיו"ר הועדה חברת הכנסת גפני ראה כי הוא לבדו תומך בהעברות, תוך התעלמות מילדי המוכש"ר והן נופלות בזו אחר זו, הוא החליט לסגור את הישיבה ללא העברות התקציבים כשהוא פונה לאנשי משרד האוצר והחינוך בדרישה למצוא פתרון מהיר ושעד אז לא יבואו העברות לדיון ולאישור בוועדת הכספים.

לדברי גפני, "לכל דבר יש מחיר. תדעו שיש הרבה דברים שמעוכבים במשרד החינוך, שאני מעכב אותם, ויש לכם אחריות להתנגדות להעברות היום. אנחנו נושאים באחריות לדבר. עצרתי את הישיבה כי אין פתרון, אבל אנחנו לוקחים אחריות. אם תביאו פתרון, אני מתחייב לכנס את הוועדה בשבוע הבא ולהעביר את כלל ההעברות".

חינוך מוכש"ר משה גפני יעקב מרגי ועדת כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד