ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בפתיחת זמן אלול

זקן הפוסקים לבני הישיבה: יש ירידה בפרומקייט

עם פתיחת 'זמן אלול', נשא הגר"מ שטרנבוך "שיעור פתיחה" בהיכל ישיבתו הגדולה בבית שמש על המסכת הנלמדת בישיבה - מסכת בבא בתרא • "ריבוי תורה כמו היום, לא היה מחורבן בית המקדש בעם ישראל"

זקן הפוסקים לבני הישיבה: יש ירידה בפרומקייט
הגר"מ שטרנבוך בפתיחת זמן אלול צילום: באדיבות המצלם

עם פתיחת 'זמן אלול', נשא מרן זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך "שיעור פתיחה" בהיכל ישיבתו הגדולה בבית שמש על המסכת הנלמדת בישיבה - מסכת בבא בתרא, בדבריו עמד על המהפך בעולם הישיבות בעשרות שנים האחרונות, ועורר על צורת תבנית עולם הישיבות לפני המלחמה כפי שקיבל מרבותיו.

לרגל כניסת השיעור א' החדש והמורחב, עמלו בישיבה במשך החודשים האחרונים להרחיב את גבולות הישיבה בבניית אגף חדרי לינה חדש בבניין הפנימייה.

בסוף ה'שיעור פתיחה' שנשא ראש הישיבה הגר"מ שטרנבוך בהיכל הישיבה, הוא ביקש מבני הישיבה לדאוג לבחורים החדשים שהגיעו לישיבה: "נכנסו לישיבה ב"ה הרבה תלמידים חדשים, ועל כל אחד מוטל לראות לעזור להם, ואנחנו נעשה כפי כוחינו, ואז הקב"ה יפתח לנו פתח כפתחו של אולם".

בדבריו אף הרחיב על ריבוי היכלי הישיבות וספסלי בית המדרש: "ריבוי תורה כמו היום, לא היה מחורבן בית המקדש בעם ישראל, הישיבות והכוללים פורחים לתפארת בכל עיר ועיר, ומזמן חורבן בית המקדש לא היה דבר כזה שכולם מתחנכים לשבת וללמוד כל ימי חייהם ולהיות שקועים באוהלה של תורה, וזהו מהפך שהתחיל לאחר המלחמה, כי לפני המלחמה היה להפך – שדווקא בחורי הישיבות ההוגים על תלמודם כסדר, התקשו מאוד למצוא שידוך".

בדבריו הוסיף כי בעוד שבלימוד התורה ישנו מהפך לטובה, אבל דווקא ב'פרומקייט' ויראת שמים יש ירידה גדולה באופן שלא היה כן בדורות הקודמים.

לסיום אמר כי "שורש הדבר הוא מפני שהתחילו להתגשם בתאוות ולחפש תפנוקים ומזה התגשמו במודרניזציה עד שירדו פלאים ביראת שמים".

יצויין כי בימים האחרונים צורף לצוות רבני הישיבה הרה"ג ר' אברהם קוק, בנו של הגאון רבי בן ציון הכהן קוק.

הרב משה שטרנבוך בית שמש זמן אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד