ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"קיימת מניעה משפטית"

היועמ"ש מתנגד להצעת חוק שתאפשר הצבת מצלמות בקלפיות

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לראש הממשלה וכן לשרי המשפטים והפנים כי "קיימת מניעה משפטית" לאישור הצעת החוק הממשלתית להצבת מצלמות בקלפיות, אותה מקדמת הממשלה ערב הבחירות • הליכוד: "נמשיך בחקיקה, לא ניתן לגנוב את הבחירות"

היועמ"ש מתנגד להצעת חוק שתאפשר הצבת מצלמות בקלפיות
מצלמות. אילוסטרציה צילום: unsplash

ד"ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, פנה במכתב לבנימין נתניהו ראש הממשלה, לח"כ אמיר אוחנה שר המשפטים ולאריה דרעי שר הפנים, וכתב, "עמדתי היא כי קיימת מניעה משפטית מאישור הצעת החוק בידי הממשלה", כאשר הוא מתייחס להצעת חוק הבחירות לכנסת בעניין צילום והקלטה בקלפיות.

"הצעת החוק מעוררת קשיים חוקתיים ומשפטיים רבים, מהותיים ותהליכיים כאחד" כותב מנדלבליט. "אך לעת הזאת אינני רואה צורך בהתייחסות מפורטת לכל אלה". היועמ"ש הוסיף בשולי מכתבו, כי אין לראות במכתבו זה חוות דעת ממצה ביחס להצעת החוק ולהסדרים המוצעים בה.

ראש הממשלה נתניהו הגיב ואמר "נדהמתי מעמדתו של היועץ שמתנגד להצבת מצלמות באולם הקלפיות, זו הדרך היחידה למנוע גניבת בחירות. אנחנו יודעים שיש זיופים בקנה מידה גדול, זה דבר שצריך למנוע אותו והדרך הטובה ביותר למנוע אותו - זה במצלמות שניתנות למשקיפים".

נתניהו הוסיף הועד והבהיר "הם לא שמים את זה מאחורי הפרגוד, זה לא יקרה. אבל הם שומרים על טוהר הבחירות. אני לא יכול להבין את העמדה הזו ואנחנו ממשיכים בחקיקה".

בסיעת הליכוד אמרו כי הגורמים המשפטיים, שמחובתם היה לפעול בכל דרך נגד הזיוף הוודאי של קולות, נוהגים בדיוק הפוך מסיבות לא ברורות. מה גם שהצעת החוק להצבת מצלמות מבהירה שלא מדובר בשום תיעוד של ההצבעה מאחורי הפרגוד ושחשאיות הבחירות תישמר בקפדנות.

"עמדת היועמ"ש מדאיגה במיוחד לאור העובדה שהשופט מלצר קבע שתופעת הזיופים מסוכנת ושיש להילחם בה, ואף העביר קלפיות מהבחירות האחרונות לבדיקת המשטרה. לאחר קבלת חוות הדעת של היועמ״ש, שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע שהוא ימשיך בהליך החקיקה ויביא את ההצעה לממשלה".

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט מצלמות גוף טוהר הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד