י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"שקרים עיוותים ורכילויות"

עד המדינה בעדותו: "יאיר היה ממש בסטרס, על סף רעד"

שני חלקים מעדותו של עד המדינה ניר חפץ, נחשפו הערב בשני הערוצים הגדולים, האחד ב'ערוץ 12' אשר לסוגיית איום הסגירה שריחף מעל 'ערוץ 10' וכן בסוגיית העלמת ראיות על ידי יאיר ושרה נתניהו • נתניהו מגיב: "שקרים עיוותים ורכילויות" •

עד המדינה בעדותו: "יאיר היה ממש בסטרס, על סף רעד"
נתניהו צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

כתב המשפט של 'ערוץ 12' גיא פלג, חשף הערב (רביעי) את תוכן עדותו של ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של רה"מ בנימין נתניהו, ולימים עד מדינה באשר לסוגיית האיום לסגירת 'ערוץ 10'.

חוקר: היו שיחות שלך עם ביבי שקשורות לערוץ 10, למכירה שלו, לסגירה שלו?

חפץ: "לסגירה? כן. בתקופת הבחירות, אנחנו מדברים אז בערך בין נובמבר או דצמבר 2014 למרץ 2015 , היו דיונים ערים, מספר דיונים בבלפור בפטיו האם צריך או לא צריך לסגור את ערוץ 10".

חפץ: "בדיונים השתתפו נתניהו עצמו, נתן  אשל, שרה גם יאיר נתניהו היה.  שרה ונתן הובילו קו מאוד מיליטנטי שצריך לסגור ויהי מה".

חוקר: באיזה טיעונים?

חפץ: "בטיעונים שזה ערוץ עוין ושביבי פעמיים לפני כן היו לו הזדמנויות לסגור את הערוץ והוא לא שמע להם והוא חלש..."

חוקר: למה ביבי לא סגר לטענתם או לטענתו בפגישות האלה? למרות שהם ביקשו ממנו פעמיים.

חפץ: "לטענתו, הוא טען שיהודה ויינשטיין הכריח אותו להשאיר את זה פתוח אבל זה לא. זה סתם תירוץ. אז אני חושב שהוא פחד מהאפקט הציבורי שיהיה לזה. הוא העדיף להרוויח זמן וגם אם הערוץ נשאר תלוי בו, היה צמוד לבחירות, או עד אפילו קצת אחרי הבחירות, אז הערוץ יהיה מן הסתם קצת יותר..."

חוקר: זה השערה שלך? זה משהו שהוא אמר לך...

חפץ: "הוא לא אומר את זה אבל כאילו, אבל כולנו מבינים את המטרה".

חפץ: "אני זוכר בוודאות שהייתה דילמה שם בבית, על אם ביבי צריך במירכאות לאשר לבלווטניק לקנות את הערוץ הזה או לתת לו...ואז יהיה כאילו ערוץ, הוא בידיים של מישהו שמעוניין שלפחות יהיה הוגן כלפי נתניהו אם לא למעלה מזה. או אם אתה לא נותן לבלווטניק אז אתה הולך ל...אתה מתפצל לשני כיוונים. או שזה ייסגר שזה מה שרצו שרה ויאיר בכל הכוח וגם נתן, או שזה ייפול לידיים של אילן שילוח".

חוקר: ומה היה האינטרס של ביבי שלן יקנה את זה?

חפץ: "שלא, רק שלא ייפול לידיים של אילן שילוח. אילן שילוח מצייץ כל הזמן נגדו בפראות".

הנושא נדחה עד לאחר הבחירות, בתווך - כך העיד חפץ - נפגש נתניהו עם המיליארדר לן בלווטניק שרכש בסופו של יום את הערוץ:

חפץ: "אני ידעתי על הפגישות, ידעתי על פגישות שהתקיימו בבלפור עם בלווטניק בנושא הזה. אחד או שניים".

חוקר: איך אתה יודע שהיו פגישות עם בלווטניק?

חפץ: "זה מה שאני לא יכול לזכור. לן לא היה קונה את הערוץ הזה. לא היה קונה את הערוץ הזה בלי שהוא מקבל אור ירוק מראש הממשלה".

חוקר: איך אתה יודע את זה?

חפץ: "חד משמעית".

חוקר: זה ניתוח שלך?

חפץ: "לא, לא,  אני ידעתי את זה. אבל אני לא זוכר מאיפה.

בנוסף, ב'ערוץ 13' חשף כתב המשפט אביעד גליקמן, עדות אחרת של ניר חפץ, בתיק 4000 על ההכנות לשיבוש חקירה לכאורה של יאיר ושרה נתניהו.

לפי הדיווח, ניר חפץ העיד כי "במחצית 2017 שרה ויאיר זימנו אותי בדחיפות לבלפור בלחץ גדול. יאיר היה ממש בסטרס, ממש על סף רעד. הם ביקשו ממני לצאת בדחיפות לאיריס אלוביץ', ולדאוג שהיא מוחקת את כל ההתכתבויות ביניהם. לעמוד לידה ולוודא שהיא מוחקת את כל ההתכתבויות ביניהם".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה, כי "מהשקרים, העיוותים והרכילות שאתם מפרסמים ערב ערב עולות שתי אמיתות: אחת, התיקים נגד ראש הממשלה לא מבוססים על עובדות אלא על רכילות צהובה של עדי מדינה שעשו הכל כדי למלט את עצמם מאימת הדין על דברים שביצעו. שנית, ראש הממשלה נתניהו פעל באופן עקבי לשבירת מונופול הדעות של השמאל בשוק התקשורת כדי לאפשר ייצוג גם של דעות ימניות שכמעט ואינן מיוצגות בו, והתקשורת לעומת זאת עושה הכל כדי לשמור על מונופול השמאל ותוקפת בלי הרף את המנהיג היחיד בתולדות המדינה שהעז לעמוד נגדה".

עוד נמסר מטעמו של נתניהו. "כך למשל תוקפים את ראש הממשלה נתניהו על מאמציו למנוע את סגירת ערוץ 20 הימני שלא היה חייב למדינה פרוטה, וכעת אותם גורמים תוקפים אותו על רצונו לסגור את ערוץ 10 הכושל שהיה חייב למדינה למעלה מאות מיליוני שקלים, שלא החזיר עד היום. ממש תקשורת מאוזנת".

ערוץ 10 בנימין נתניהו ניר חפץ חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד