י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שמחה מהולה בעצב

הסב השכול שחבק נכד מדבר: "רוקדים ובוכים"

באופן יוצא מן הכלל התראיין ר' חיים פשווזמן חסיד גור לערוץ הטלוויזיה הישראלי כאן11 ושיתף את תחושותיו על לידת נכדו, בצל האבל הכבד על הסתלקות בנו בחטף מפגיעת רקטה באשדוד • צפו בראיון

הסב השכול שחבק נכד מדבר: "רוקדים ובוכים"
הסב חיים פשווזמן בראיון לכאן11 צילום: מתוך שידורי כאן 11

ארבעה חודשים אחרי שאיבדו את יקירם האברך פנחס מנחם פשווזמן הי"ד שנהרג באשדוד מפגיעת רקטה ששיגר ארגון הטרור חמאס, התבשרה משפחת פשווזמן המורחב על הולדת הבן לאלמנה, שנולד ליתמות. האב חסיד גור בכל רמ"ח ושס"ה נאות להתראיין לערוץ טלוויזיה ושוחח עם דב גילהר ב'כאן 11'.

בראיון שהתקיים אמש שיתף האב ר' חיים פשווזמן את תחושותיו המעורבות, "זה לרקוד ולבכות ביחד. בכי ושירה מעורבבים, תחושות לא מוגדרות, רוצים לשמוח וצץ העצב. בוכים ושמחים".

ר' חיים סיפר כי בנו אמור היה לחגוג בעוד כשבועיים את יום הולדתו ה-22, אולם "קרה הגרוע מכל שיכול לקרות לכל אבא, ציפינו לעתיד הזוהר שלו, ונולד לו ילד. הוא היה בתחילת הדרך של החיים שלו, שנקטעו בצורה טראגית וכואבת".

האב שחזר את אשר אירע באותו יום מר ונמהר, "פנחס נהרג במקום מהרסיסים של הרקטה, הוא תפס מחסה, היה בדרך מתפילת מנחה. הוא התחבא בתוך בניין יחד עם עשרות אנשים. אף אחד מהם לא קיבל שום רסיס, רק הוא. מי שעמד חצי מטר ממנו לא קרה לו כלום". כחרד לדבר השם קבע הסב השכול: "לכל קליע ולכל רסיס יש כתובת ומוכתב במי הוא יפגע".

"בלידה ולפניה היינו בסערת רגשות", סיפר האב למראיין דב גילהר ושיתף את אותן תחושות שאפפו את המשפחה, "איך ייראו חיים של ילד שבא לעולם בלי אבא? שלא יידע מה זה אבא? רק יידע שאבא שלו נהרג כקורבן לטרור וככה בצורה זו הוא בא לעולם. יחד עם זאת, זו תחושה של תקומה אחרי האובדן והשכול, יש המשך למשפחה. התינוק שנולד, למרות שלא יידע את אבא שלו, יידע איזו דרך חיים הוא רוצה לבחור כדי להיות המשך למה שאבא שלו שאף כל החיים".

לדבריו, "לבן יש למה לשאוף, ובטוח שהוא יהיה המשך. אספר לו את מעלות האבא והחיים התוססים והפורחים, והרצון לשלמות והנתינה לזולת", הבטיח הסב המאושר.

לסיכום נשאל האב על האלמנה היולדת והשיב, "לא יודע מאיפה היא שואבת את הכוחות, אבל היא מחזיקה מעמד".

פנחס מנחם פשווזמן תינוק יתום שמחה מהולה בעצב חייים פשווזמן דב גילהר כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד