ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הזוכה בחידון התנ"ך העולמי: אלחנן בלוך בן 17 מנתיבות

חתן התנ"ך תשע"ב הוא אלחנן בלוך, בן 17, תלמיד כיתה י"א בישיבת אמי"ת בלבב שלם ירוחם • סגנו: עקיבא אברמוביץ, שכיכב בעבר כסולן מוערך ב'פרחי מיאמי'

חתן התנ"ך אלחנן בלוך. צילום: פלאש90
חתן התנ"ך אלחנן בלוך. צילום: פלאש90

חתן חדש בחידון התנ"ך העולמי: בחידון המסורתי, המתקיים מידי שנה ביום העצמאות, זכה אלחנן בלוך, בן 17, תלמיד כיתה י"א בישיבת אמי"ת בלבב שלם ירוחם.

אלחנן נולד וגדל בירוחם וכיום הוא מתגורר בנתיבות. לאלחנן יש עוד 7 אחים ואחיות.

הוריו, עידו ואורית, הגיעו לירוחם במסגרת גרעין של בני עקיבא והמעבר לנתיבות נעשה במסגרת הקמת גרעין נוסף, הכולל ישיבת הסדר ומדרשה לבנות. אביו עידו הוא מהנדס חשמל ואימו אורית היא רואת חשבון. אחיו הגדול, איתמר, לומד בישיבת ההסדר של ירוחם.

ראש הישיבה, הרב יאיר יעקובי, מספר כי אלחנן הוא תלמיד שקדן ואהוב על חבריו. הוא אוהב ללמוד ולא רק תנ"ך, וכשהוא לוקח על עצמו משימה הוא מבצע אותה - ויהי מה.

לישיבה יש עוד סיבה לחגיגה: לראשונה בהיסטוריה של החידון התמודדו בגמר התחרות שני תלמידים מבית ספר אחד - ישיבת אמי"ת, בלבב שלם בירוחם.

שני העולים לגמר חידון התנ"ך העולמי, הסגן השני לחתן, אבשלום אדלר מירוחם, הלומד בכיתבה י"ב בישיבת אמי"ת בלבב שלם בירוחם, ואלחנן הלומד בכיתה י"א בישיבה.

מנכ"ל אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר, בירך את אלחנן ואמר כי "זכייתו היא אות כבוד לישיבת אמי"ת
בלבב שלם, ולכלל תלמידי ישראל, אלחנן מבטא אהבת תורה, שקדנות וחינוך למצוינות".

עקיבא אברמוביץ, בן 17 מברוקלין, הוא הסגן הראשון של חידון התנ"ך. בעבר שימש אברמוביץ כסולן מוערך במקהלת הילדים המפורסמת פרחי מיאמי.

אבשלום קור ציין את אברמוביץ לחו"ל כמתמודד שהגיע להישג השמור בדרך כלל לישראלים - זכייה באחד משני המקומות הראשונים.

שר החינוך גדעון סער פתח את חידון התנ"ך העולמי לנוער שנערך השנה בתיאטרון ירושלים, ואמר: "החידון הוא תמיד מאורע מרגש ומזכיר לנו מי אנחנו, עם הספר. הוא מזכיר לנו כי לכולנו מורשת משותפת, גורל אחד וייעוד משותף".

בטקס השתתף גם ראש הממשלה.
חידון התנ''ך אלחנן בלוך ירוחם אמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד