כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רשמית: לישראל יש ארבע צוללות • צפו

הצוללת שתגיע לישראל במהלך שנת 2013, נחשבת לאחת הצוללות המתקדמות בעולם, בעלת יכולות רבות, המסוגלת להתאים את עצמה למשימות רבות ומגוונות

הצוללת אח"י תנין; צילום דובר צה"ל
הצוללת אח"י תנין; צילום דובר צה"ל

היום (חמישי) במספנה בעיר קיל הסמוכה להמבורג בגרמניה, קיבלה מדינת ישראל לידיה את צוללת ה"ולפין 'אח"י תנין', שהועברה רשמית לידי משרד הביטחון וחיל הים הישראלי.היא תגיע לישראל במהלך שנת 2013.

הצוללת הועברה בתום תהליך פיתוח ורכש ארוך בן כמה שנים שהובילו מנהל הרכש במשרד הביטחון בשיתוף עם חיל הים.

בשיאו של הטקס במספנות "hdw" בעיר קיל הסמוכה להמבורג, ניפצו הבכירים הישראלים והגרמנים בקבוק שמפניה על דופן הצוללת.



אח"י תנין, שתגיע לישראל במהלך 2013 בתום סדרת בדיקות ואימונים, נחשבת לצוללת מהמתקדמות בעולם והיא כלי המלחמה היקר ביותר של צה"ל. צוללת הדולפין נחשבת לכלי ורסטילי בעל יכולות רבות, המסוגל להתאים את עצמו למשימות רבות ומגוונות.

באירוע ההשקה השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי שני, מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, תת-אלוף (מיל) שמואל צוקר ובכירים ישראלים נוספים, יחד עם עמיתיהם הגרמנים.

שר הביטחון אהוד ברק בירך את חיל הים ואת צה"ל לרגל השקת הצוללת ואמר: "הצוללת תהיה מכפיל כוח נוסף ליכולות ולעוצמתו של צה"ל ומדינת ישראל אל מול האתגרים ההולכים ומתעצמים. חיל הים עובר בשנים האחרונות שינויים אסטרטגים אשר מציבים אותו בחוד החנית של המערכה על ביטחונה של מדינת ישראל וכזרועו הארוכה של צה"ל. ההסכם מבטא את עומק היחסים עם גרמניה ואת מחויבותה של ממשלת גרמניה לביטחונה של ישראל".

עם קבלתה של הצוללת הרביעית, הדגיש הבוקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, את חשיבותה האסטרטגית של שייטת הצוללות ואת התעצמותה.

בחודש שעבר חתם שר הביטחון על הסכם בנייה ואספקה של צוללת חדשה ומשופרת – השישית במספר, שתגיע לארץ בשנת 2017 ותצטרף לצוללת החמישית שתגיע לארץ ב-2014, ולצוללת הרביעית שהושקה היום.

מחיר כל אחת מהצוללות יעמוד על כחצי מיליארד דולר, כאשר שליש מהסכום ימומן על ידי ממשלת גרמניה.

שייטת הצוללות מהווה את הזרוע הארוכה של חיל הים, צה"ל ומדינת ישראל. לאורך כל ימות השנה מבצעים לוחמי שייטת הצוללות פעילות מבצעית אינטנסיבית במקומות קרובים ורחוקים, הרחק מעין הציבור.
צוללת חיל הים אח''י תנין גרמניה צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד