ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
כבר לא מתבייש

לפיד מחרים רשמית: "לא נורא אם ליצמן וגפני ילכו לאופוזיציה"

בראיון שהעניק אמש יאיר לפיד, הוא לא התחמק ולא גמגם כשנשאל לגבי הממשלה העתידית שאולי ירכיב גנץ, "חיכיתי לסיבוב הבא. לא נורא אם ליצמן ילך לאופוזיציה וגפני לא יהיה יו"ר ועדת הכספים" | מנה את מצע מפלגתו ואמר, "אם החרדים לא ידעו לחיות עם זה, שלא ישבו בממשלה"

לפיד מחרים רשמית: "לא נורא אם ליצמן וגפני ילכו לאופוזיציה"
לפיד, ליצמן, גפני צילום: הדס פרוש, גילי יערי, נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

את האג'נדה של יאיר לפיד, לא לשבת יחד עם חרדים באותה ממשלה הכרנו עוד משנת 2013, כשנכנס לממשלה בברית אחים יחד עם יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט והותיר את החרדים באופוזיציה, תוך שהוא חובט בהם בכל דרך אפשרית באמצעות קיצוצים, גזירות וחוקים שלא התאוששו מהם עד כה, גם בחלוף ארבע שנים. מה שכן הפתיע את הפוליטיקה, הוא המהלך של בני גנץ, שהחליט לאמץ את האג'נדה של לפיד, יחד עם חבריו להנהגה משה בוגי יעלון וגבי אשכנזי ולהכריז כי יקים ממשלה חילונית ליברלית ללא חרדים בתוכה. 

בעוד גנץ אומר ברמזים, לפיד אומר זאת בגלוי ולא מותיר ספקות בעניין. בראיון שהעניק אמש (רביעי) לפיד לפרופ' אריה אלדד ולעיתונאי בן כספית ברדיו 103FM, נשאל לפיד, "לך הייתה אג'נדה נגד החרדים, הגנרלים בכחול לבן הורידו אותך ממנה וליברמן בגאונות פוליטית אימץ אותה לעצמו".

"כנסו למצע כחול לבן, שם נכתבו הלימודי ליבה, הנישואים האזרחים, התחבורה הציבורית בשבת, גיוס לצה"ל וכל הערכים שבשבילם באנו לפוליטיקה. לא כתבתי אותם לבדי. כולם חתומים עליהם במפלגה הגדולה בישראל", השיב יאיר לפיד והבהיר, "אם החרדים לא ידעו לחיות עם זה, שלא ישבו בממשלה. החיים בפוליטיקה בנויים ככה שאו שאתה בקואליציה או שאתה באופוזיציה בעקבות חילוקי דעות. אני הייתי ב-2015 באופוזיציה וחיכיתי לסיבוב הבא. לא נורא אם ליצמן ילך לאופוזיציה וגפני לא יהיה יו"ר ועדת הכספים. אלא אם יסכימו לחתום איתנו על נישואים אזרחים, סיום הבלעדיות של הרבנות, חוק הגיוס כפי שהוא, התחבורה בשבת ולימודי הליבה".

השניים טענו בפניו, "זה כמו לומר שלא תשב עם ערבים אלא אם יסכימו לתפילה של יהודים בהר הבית".

"מי שעוסק בפסילות הוא לא אני. אלו הערכים שלי", הצהיר לפיד בגלוי והסביר את ההבדל, "אני לא מקבל את הראייה שאם הם דתיים הערכים שלהם מקודשים יותר. אי אפשר להגיד לנו לשים את הערכים שלנו בצד. בשביל זה אני בחיים הפוליטיים".

יאיר לפיד ממשלה ללא חרדים מפלגת כחול לבן בן כספית אריה אלדד בחירות 2019 ליצמן וגפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד