י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הבית הפוך אחרי החופש הגדול? זה מה שתעשו

הפכתם את הסלון לג'ימבורי אבל עכשיו הילדים כבר חזרו למסגרות, לגנים ולבתי הספר? הקייטנה בבית הסתיימה ואתם נשארתם עם הבלגן? הנה מה שכדאי לעשות על מנת לחזור לשגרה

הבית הפוך אחרי החופש הגדול? זה מה שתעשו
בית הפוך צילום: pexels

הורים לילדים בחופש הגדול מחפשים כל הזמן אחר פתרונות חדשים כדי להעסיק אותם. הבעיה היא שאחרי שממצים את האטרקציות מחוץ לבית, מה שנותר הוא להפוך גם את הסלון לג'ימבורי מאולתר.

בנוסף, רבים מההורים מעדיפים לבלות בין ארבע הקירות של הבית מאשר לצאת לחום וללחות ולכן אין פלא שהם מוותרים על קייטנות לטובת פעילות מקורה. במקרים כאלה, הבית כולו הופך לשדה קרב וההורים מגלים שאריות של החופש הגדול עוד הרבה אחרי שהילדים חוזרים למסגרות, לבתי הספר ולגנים.

מאיזה צעצועים אפשר להיפטר ואיך מגייסים את הילדים למשימה?

אבל עכשיו החופש הגדול כבר הסתיים וצריך לשנס מותניים כדי לחזור לשגרה. בשלב הראשון, מה שכדאי לעשות הוא לנצל את ההזדמנות על מנת להיפטר מצעצועים או חפצים שכבר אין בהם צורך. אם הילדים שרדו את כל החופש הגדול בלי להתייחס למשחק מסוים שנמצא עמוק בתוך האריזה או הארון, סביר להניח שזה כבר לא יקרה לעולם ושעדיף לו לעבור בתרומה למשפחה אחרת.

בשלב השני, תוכלו להפוך את הימים הראשונים של בית הספר לכלי חינוכי ולבקש מהילדים לעזור לכם במשימות הסדר והארגון. כאן הסוד הוא להתחיל את התהליך באופן הדרגתי כדי לא להעמיס על הילדים, כמו גם להעדיף חיזוק חיובי מאשר שלילי. תוך כדי הפעילות המשותפת תוכלו להעביר עוד תחומי אחריות לילדים ולקוות שהם יזכרו לשמור על סדר וארגון גם בחופשת החגים שכבר מעבר לפינה.

כל המוצרים שיעזרו לכם לנקות

סדר וארגון הם הבסיס לחזרה לשגרה עבור כל המשפחה. מצד שני, זה כמובן לא מספיק כי יש גם אלמנט סטרילי בשמירה על ניקיון. בגלל זה כדאי למצוא שואב אבק מספיק עוצמתי שמסוגל להתמודד עם כל שאריות החופש שבסלון, להשתמש בו גם למטבח כדי לאסוף פירורים קטנים ולשקול הכנסה שלו לחדרי הילדים על מנת לתת להם תחושה נעימה יותר.

מלבד שואב אבק, המוצרים שעומדים לרשותכם לטובת סידור וניקיון של הבית אחרי החופש הגדול הם אלו שבהם תשתמשו בשגרה. זה אומר שכדאי להשתמש בחומרי ניקיון להסרת כתמים מספות וריפוד, אך לבחור בחומרים אחרים כדי לנקות חלונות, פרופיל מתכת או מוצרי עץ. בין לבין, אפשר לרענן את ארון הניקיון עם ציוד חדש של מטליות, מגבונים לחים וסמרטוטים ולהתחיל את השנה החדשה ברגל ימין.

לסיכום, בית הפוך אחרי החופש הגדול זה משהו חיובי שמעיד על כך שהילדים נהנו. אם רוצים לחזור לשגרה, מה שצריך לעשות הוא להקדיש זמן לסדר, ארגון וניקיון ולא להתפשר על ביצועים.

שואב אבק סדר וניקיון חזרה לשגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד