י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טיפול בחרדות - כך תיקחו שליטה על חייכם

חרדה הינה תופעה נפשית מוכרת, כאשר כתוצאה ממנה ישנם קשיים לא מעטים בהתנהלות יום יומית ועד להתקפי פאניקה • ההמלצה היא לגשת אל טיפול בחרדות בשיטה הקוגניטיבית התנהגותית (CBT), על מנת לחוות טיפול ממוקד שבאמת זוכה להצלחה רבה ומומלץ הן בקרב מטופלים והן בקרב מטפלים

טיפול בחרדות - כך תיקחו שליטה על חייכם
התקף חרדה צילום: canavs

חרדה הינה תופעה נפשית מוכרת, כאשר כתוצאה ממנה ישנם קשיים לא מעטים בהתנהלות יום יומית ועד להתקפי פאניקה. לפעמים אין צורך בכלל מאיום חיצוני, אשר יגרום לפחד בקרב מי שסובל מתופעות חרדה. ישנם תסמינים פסיכולוגיים ותסמינים גופנים שיכולים לשתק את הסובלים מתופעה זו. ההמלצה היא לגשת אל טיפול בחרדות בשיטה הקוגניטיבית התנהגותית (CBT), על מנת לחוות טיפול ממוקד שבאמת זוכה להצלחה רבה ומומלץ הן בקרב מטופלים והן בקרב מטפלים.

המחשבות המטרידות, הן אלה אשר מכניסות את מי שסובל מהפרעות חרדה ללחץ ואפילו להתקף פאניקה. למעשה, החרדה ממקדת את תשומת ליבם של הסובלים מתופעה זו והם תופסים אלמנטים שאין להם יד ורגל במציאות כמשהו מאיים. מדובר על מחשבות לא רציונאליות שהעוצמה שלהם משתקת.

חרדה - תופעה שמתמקדת בדאגה וציפייה לאירועים עתידיים

חרדה היא למעשה חשש לקראת איום פוטנציאלי שאינו קיים או ממשי. לדוגמא, מי שסובל מחרדות הלך  המחשבה שלו יהיה כדלקמן: "האם אצליח? מה יהיה בעתיד? האם יקרה לי משהו רע?" יש להבדיל בין פחד לבין חרדה היות ופחד הוא רגש די חשוב והוא הסימן שמופיע במצבים שבאמת קיימת סכנה כגון תאונה, שריפה וכדומה ומדובר על הבדלים מהותיים בין השניים.

הפוביות הספציפיות של מי שסובל מחרדה הינה פוביה ספציפית, כך מציין אורי פוקס, העוסק שנים בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בחרדות. למשל מי שסובל מחרדת גבהים, לא יעז לעלות במדרגות, מעליות או טיסות. מי שיש לו חרדת כלבים, יתרחק ככל שניתן מכלבים ולא יעז לעמוד מולם. הטיפול בחרדות בשיטת CBT, כוללת חשיפה הדרגתית לחרדה ושיטה זו מצליחה לרוב, כאשר המטופל מוכן לשינוי ויחוש בסופו את ההקלה הרבה והחרדה לא תהיה קיימת, לאחר שהתנסה בפגישה וחשיפה מולה והבין היטב כי אין כל מציאות לחרדות שמהם סבל עד כה.

טיפול מקצועי בחרדות - ישפר את איכות החיים של הסובלים מתופעה מטרידה זו

כל מי שסובל מחרדות, מוטרד כל העת מכל מיני אובייקטים, אשר עשויים לאיים עליו. טיפול בחרדות בשיטה הקוגניטיבית התנהגותית, היא זו שתסייע למטופלים להבין כי עליהם להיות רגועים יותר, לאחר שהבינו כי באמצעות טיפול זה, דפוסי המחשבה שלהם, היו מקובעים והשינוי בטיפול זה הוא למעשה שינוי המחשבה וההתנהגות. ישנן שיטות של תרגילי הרגעה, אשר אותם לומדים המטופלים כגון תרגילי נשימה והרגעה, כשהם מתחילים לחוש תסמינים של דופק מואץ זיעה קרה, רעד בגוף ועוד. זו למעשה הקניית שליטה מלאה בתגובות החרדה, ההסתגרות הפחד שמשתק את הסובלים מתופעת החרדה.

פנייה אל מטפל מוכר בתחום, תסייע לאלה הסובלים מחרדות שדרך אגב, אם אינן מטופלות בזמן, הסכנה שהחרדה תהפוך לדיכאון היא שאלה של זמן קצר. אחד מהמטפלים המוכרים בשיטת הטיפול הקוגניטיבית התנהגותית, הינו אורי פוקס, אשר עוסק שנים ונחשב למומחה בתחום טיפול בחרדות. אורי הינו בעל תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית וכאשר הוא עצמו עבר טיפול קוגניטיבי התנהגותי, החליט שהוא מעוניין להסב את מקצועו ולהפוך למטפל. הטיפול של אורי מגיע הן מניסיון עשיר והן מניסיונו האישי. אורי מקבל במרפאותיו בהרצליה ובנתניה והצליח לשקם בטיפול זה אנשים רבים הסובלים מחרדות ודיכאונות על כל סוגיהם.

התקף חרדה חרדה טיפול פסיכולוגי טיפול רגשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד