ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הַגּוֹמֵל לְחַיָּבִים טוֹבוֹת"

קור רוח מפליא: כך הציל הילד בן ה-11 מבני ברק את חייו של אביו

ילד בן 11 מבני ברק, שמר במשך 40 דקות על חיי אביו שהתמוטט במהלך טיול בנחל עמוד. הוא הזעיק את צוותי הרפואה ושמר על קור רוח מפליא • אביו פונה במסוק במצב קשה ומאז הוא כבר חזר ללמוד ב'כולל' • 'בחדרי חרדים' עם השתלשלות האירועים הדרמטית שסופה ב'ברכת הגומל'

קור רוח מפליא: כך הציל הילד בן ה-11 מבני ברק את חייו של אביו
צוותי מד"א מטפלים בפצוע חרדי צילום: דוברות מד"א

שבוע וחצי בלבד חלפו מאז המקרה בו התמוטט האברך ר' בנימין בן 33 מבני ברק, כאשר טייל עם בנו שמואל בשמורת עין כובס - נחל עמוד. פחות משבוע לאחר מכן, ר' בנימין שוחרר מבית החולים למנוחה בביתו והבוקר (חמישי) בירך בבית הכנסת את ברכת "הַגּוֹמֵל לְחַיָּבִים טוֹבוֹת, שֶׁגְּמָלַנִי כָּל טוּב". 

ר' בנימין ובנו שמואל טיילו במשך כשעתיים, עד שלפתע האב התמוטט ואיבד את הכרה, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' כתוצאה מהתייבשות. בנו שמואל בן ה-11 בלבד, הסתכל סביב, ולא ראה אף אדם באופק. הוא לא היסס, והתקשר באמצעות הטלפון הכשר של אביו לאמו מירה בבני ברק, והיא פנתה למשטרה, שם העלו מיד על הקו את מוקד 101 של מד"א.

"אבא שלי שוכב פה ממוטט, הוא כנראה באפיסת כוחות", אמר הילד. "תן לי בבקשה מישהו מבוגר שנמצא לידך", ביקשה החובשת במוקד 101 של מד"א, יאנה חוש, שנענתה מיד על ידי הילד הצעיר: "אין לידי מישהו מבוגר. זה רק שנינו, אנחנו עכשיו באמצע ההר".

החובשת והילד הבינו שניהם שהאירוע צריך להתנהל כעת ביניהם, כשאין עוד מבוגר במקום, ושיש לעשות הכל על מנת להציל את האב.

החובשת יאנה ניסתה להבין מה מצבו הרפואי של האב, ועל איזה רקע התמוטט, על מנת שתוכל לתדרך את הילד, כיצד עליו לפעול, במטרה לשפר את מצבו של אביו. "כשאתה קורא לאבא, הוא עונה לך? יש לו מחלות כלשהן? הוא שתה?", הילד ענה כל הזמן בקור רוח ובאופן בוגר ואחראי: "הוא נושם, אבל הוא ישן. לא נראה לי שיש לו מחלה, אני חושב שהוא פשוט באפיסת כוחות. אנחנו הולכים כבר שעתיים במסלול, והוא שתה הרבה. באיזשהו שלב הוא אמר שהוא לא יכול יותר ללכת".

לבקשתה של יאנה החובשת במוקד, הילד מצא בתיק הגב של אביו מחוסר ההכרה שוקולד, ומרח לו אותו על החניכיים, למקרה שההתמוטטות של אביו היא על רקע נפילת סוכר. הוא בדק את צבע השפתיים של אביו ואת חום גופו. משהיה חם למגע, לקח בהנחיית החובשת במוקד בקבוק מים קרים, והניח אותו על גופו של אביו. הילד תפקד באומץ לב ובנחישות, המשיך לקרוא לאביו, ולא התייאש לרגע. הוא הטה את ראשו, והרטיב מגבת רטובה שמצא, על מנת להניח על מצחו, ולקרר אותו. כל זאת כשהוא נשמע לתדרוך הטלפוני של יאנה חוש, החובשת במוקד.

יאנה ביקשה מהילד לנסות לאתר אנשים בסביבתו, אך לא היה אף אחד בקרבת מקום. בן ה-11 לא איבד עשתונות, והמשיך להקשיב להנחיות הרפואיות, תוך שהוא מכווין את הכוחות שבדרכם אליו. "הוא פקח קצת את העיניים", אמר הילד בקור רוח, ומרח עוד שוקולד בפיו של אביו, לבקשתה של יאנה מהמוקד.

הילד העריך בעצמו את זמן ההגעה מהכביש אל אביו ואליו, בחצי קילומטר לערך, והמשיך לתת לחובשת במוקד מידע על מיקומם. זהו המידע שבזכותו הצליחו בסופו של דבר צוותי מד"א לאתר אותו ואת אביו, בסיוע איכון הטלפון של האב ע"י המשטרה. "כל הכבוד לך", שיבחה החובשת במוקד 101 של מד"א את הילד, כל העת, כששניהם שומרים על רוגע וקור רוח.

"אני מבקשת ממך לצעוק חזק", ביקשה יאנה מהילד, כשצוותי מד"א היו קרובים למקום, "ברגע שאתה שומע את המסוק ששלחנו, אמבולנס או משטרה, אתה מיד אומר לי".

כחצי שעה מתחילת השיחה, אנחת רווחה של ממש נשמעה בשני צדיו של הטלפון, כשלמקום הגיע צוות ראשון של מד"א: "זה שמעון ביסמוט הפראמדיק של מד"א. הגענו אליהם, והכל בסדר". "יש!", צעקה בקול שקט החובשת במוקד, ושיבחה את הילד הגיבור, ששמר על קור רוח והציל את חייו של אביו.

האב קיבל טיפול רפואי מציל חיים מהחובשים והפראמדיקים של מד"א, ופונה במסוק צבאי כשהוא מורדם ומונשם, להמשך טיפול בבית החולים זיו בצפת. יומיים לאחר מכן, השתחרר ר' בנימין ממחלקת טיפול נמרץ בשל שיפור משמעותי במצבו הרפואי. לאחר כמה ימים, הוא שוחרר מבית החולים זיו בצפת כשמצבו טוב, והועבר לבית החולים מעיני הישועה בעיר מגוריו, להמשך מעקב רפואי.

חובשת רפואת חירום במוקד 101 של מד"א יאנה חוש, סיפרה: "אלפי שיחות מתקבלות בכל יום במוקד 101 של מד"א, וכל חובש במוקד כמוני, מסייע לכ-150 אזרחים במצבי חירום רפואיים שונים, מדי יום ביומו. עם זאת, מעולם לא חשבתי שאפגוש בקו הטלפון ילד בן 11 עם כזאת בגרות ונחישות, שיציל את אביו, כשהוא לבדו, באומץ לב ובקור רוח".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הילד בן ה-11 הוא גיבור אמיתי. לתפקוד שלו במקרה היה משקל רב בשרשרת הצלת חייו של אביו, וכך גם לקור הרוח והמקצועיות של יאנה חוש, החובשת במוקד 101 של מד"א. המקרה הזה הוא דוגמא חיה לחשיבות של יישומון 'מד"א שלי', שצריך להיות מותקן בכל טלפון נייד של ילד או מבוגר. באמצעות יישומון 'מד"א שלי', ניתן להגיע בלחיצת כפתור למוקד החירום 101 של מד"א, תוך שהצוותים במוקד מזהים אוטומטית את המיקום המדויק של הזקוק לעזרה".

ונשמרתם בין הזמנים נחל עמוד ברכת הגומל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד