י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לראשונה בישראל: סיום הש"ס ביום אחד בהשתתפות גדולי ישראל שליט"א

כ-1000 אברכים-עובדים ישתתפו במעמד סיום הש"ס ההיסטורי "יש קונה עולמו" שיתקיים בבנייני האומה בירושלים בין כסה לעשור, ביום ד' בתשרי, ביוזמת רשת הכוללים "עיתים" • גדולי ישראל מכל העדות והחוגים ישתתפו במעמד הסיום הגדול בירושלים • בסיום המעמד תתקיים הכנה מיוחדת ליום הדין בהשתתפות אמני רגש מהשורה הראשונה • גורמים המעורבים במיזם: "נותרו מאות דפים אחרונים לחלוקה למשתתפים במעמד" • יש קונה עולמו

לראשונה בישראל: סיום הש"ס ביום אחד בהשתתפות גדולי ישראל שליט"א
לומדי "עיתים" מתברכים את מרן שר התורה צילום: יח"צ

עשו את זה בארה"ב בקנדה ובאירופה, אבל בישראל זה קורה לראשונה: ביום חמישי ד' בתשרי, בין כסה לעשור, יתקיים סיום הש"ס בקונספט ייחודי וחדשני: כ-1,000 יהודים יסיימו את הש"ס בלימוד אינטנסיבי מבוקר עד ערב לאורך יום אחד, במעמד היסטורי שטרם נעשה כמותו בישראל מעולם, ושייערך בבנייני האומה בירושלים.

המעמד אותו יזמה רשת הכוללים לאברכים עובדים "עיתים" - מעמד שאין מתאים ממנו כהכנה ליום הדין הקרב, יתחיל בשעות הצהריים כאשר הלומדים יקבלו לידיהם 4-6 דפים כל אחד אותם ילמדו גפ"ת לאורך כל היום באווירה ישיבתית ובריתחא דאורייתא. בכירי הרמי"ם בעולם הישיבות, וראשי ישיבות חשובים אשר בקיאים בש"ס כולו, ימלאו תפקיד של "משיבים" עבור הלומדים הרבים, כאשר לאורך כל היום יוגש כיבוד ללומדים.

בסיום הלימוד יתקיים מעמד סיום מרכזי וסעודת מצווה, שבראשו יעמדו מרנן ורבנן שליט"א מכל החוגים והעדות, רבנים ואישי ציבור, שיביעו את הערכתם לאלו שקובעים עיתים חרף הניסיונות והקשיים שמזמנים להם אתגרי הפרנסה.

הסגוליות המיוחדת של המעמד היא לא רק בקידוש השם העצום הוא יגרום, אלא גם בעובדה שכל משתתף, ייחשב לו הדבר כאילו סיים את הש"ס כולו. וידועים דבריו של ה'שדי חמד' שכתב שמי שלוקח חלק בקיום מצווה זוכה במצווה כולה. "ומצווה שעושים אותה הרבה בני אדם בשותפות, כל אחד נוטל שכר כאילו עשאה כולה לבדו. ומטעם זה נוהגים כל בית ישראל לעשות חברת ש"ס ומחלקים הש"ס בין כמה בני אדם שכל אחד לוקח מסכתא אחת ועושים סיום פעם אחת בשנה. ושורת הדין נותנת שיטול כל אחד שכר טוב כאילו למד כל הש"ס כולה".

המעמד, שיהיה למעשה מעמד מקדים לקראת סדרת סיומי הש"ס שיחלו מיד לאחר החגים, יועבר בשידור חי לנקודות יהודיות ברחבי הגלובוס על גבי מסכי ענק, ויעלה על נס את התופעה המתרחבת של יהודים שלמרות עבודתם האינטנסיבית מבוקר עד ערב, מבקשים לקבוע עיתים לתורה ורואים בעצמם בני תורה לכל דבר ועניין.

כאמור מי שמוביל את המיזם הוא ארגון "עיתים" – רשת כוללים הפועלים להחדרת לימוד הש"ס בקביעת עיתים לאנשים עובדים. רשת הכוללים, שהיא למעשה קהילה תורנית לכל דבר, הוקמה ע"י הרב יצחק אלקיים והרב יצחק בלס כבר לפני שנתיים ומאז המיזם לא מפסיק להתרחב. הכוללים שמתנהלים בברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, ועל הנהגתם הרוחנית מופקד הרה"ג רבי מנחם ויינגרטן, עומדים בהספקים לימודיים, עורכים סיומי מסכתות, ומכניסים את אור התורה למאות משפחות של אברכים-עובדים.

גורמים בהכנת המעמד אמרו כי ההכנות נמצאות בעיצומן, וההרשמה להשתתפות בסיום הש"ס שמתנהלת מפה לאוזן, כבר קרובה להשיג את היעד, ונותרו רק כמה מאות דף אחרונים. "אין ספק שההזדמנות להגשים חלום ולסיים את הש"ס במעמד סיום במעמד היסטורי שייזכר שנים רבות, גורר התלהבות רבה, ונכון לעכשיו אנחנו קרובים לסיום חלוקת כמות הדפים" אמרו הגורמים.

להרשמה 3140* או הכנסו לכאן>>

עיתים לתורה סיום הש"ס עשרת ימי תשובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד