ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"משחקים פה בחיים של ילדים"

פנתה ליועמ"ש: גפני מתעלם ינקלביץ׳ נחלצת

חברת הכנסת החרדית של מפלגת 'כחול לבן' - עומר ינקלביץ', מצטרפת היום למאבק נגד האפליה של ילדי החינוך המיוחד של מוסדות המוכש"ר ומשגרת פנייה ליועץ המשפטי לממשלה • "אם נצטרך, פעם אחת נשבית את המדינה והאפליה נגד ילדי החינוך המיוחד תסתיים אחת ולתמיד"

פנתה ליועמ"ש: גפני מתעלם ינקלביץ׳ נחלצת
מדלבליט/גפני צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: בשל האפלייה המתמשכת של ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכש״ר, הנציגה החרדית בסיעת 'כחול לבן', חברת הכנסת עומר ינקלביץ׳, פונה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה שיביא פתרון לעוול המתמשך שאחראים לו משרד האוצר והחינוך יחד עם יושב ראש וועדת הכספים שמתעלמים מהמחסור של כ-80 מיליון שקלים.

במכתב ששיגרה חה"כ ינקלביץ׳ ליועץ המשפטי לממשלה כתבה: "אני פונה אליך בעקבות אפליה והפרה בוטה של החוק בכל הקשור לחינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי שכידוע, חוק חינוך מיוחד והתקנות לחינוך הממלכתי (מוסדות מוכרים), מורים על שוויון בין מוסדות החינוך המיוחד, הן הרשמי והן המוכר שאינו רשמי. אולם בפועל מתברר, כי במשך שנים נעשה עוול בלתי יתואר למוסדות החינוך המיוחד המוכש"ר, שאינו מתוקצב באופן שוויוני".

עוד כותבת הח"כית ומאשימה את משרד החינוך בעבירה על החוק, לטענתה "מבדיקה שערכתי עולה, כי בעקבות 'בג"צ ויצו', בשנת הלימודים הנוכחית תש"פ, משרד החינוך החל לתקצב את בתי הספר המוכש"ר בחינוך המיוחד בתכנית 'אופק חדש', המאפשר שעות נוספות לתלמידים ותוספת שכר לעובדי ההוראה בגובה של 25% נוספים, תוך כדי החרגה בוטה של כיתות השילוב בבתי הספר וגני הילדים המיוחדים במוכש"ר, בטענה שאין תקציב, למרות שהדבר נוגד את החוק".

כאמור, ינקלביץ׳ מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה להורות למשרדי החינוך והאוצר "להפסיק את הפגיעה בילדים המיוחדים, למצוא פתרונות תקציביים הולמים ולשים סוף לאפליה".

כזכור, אמש התקיים דיון נוסף בוועדת הכספים, אך יו"ר הועדה, גפני, הוסיף והתעלם מהמצוקה, בטענה כי אסור לפגוע בתפעול המדינה, וכך הוא מעביר מיליוני שקלים למשרד החינוך בחודשים האחרונים, למרות רצון הח"כים בוועדה לעכב תקציבים, עד שימצא הפתרון המתאים.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ׳ אומרת: "אם נצטרך, פעם אחת נשבית את המדינה והאפליה נגד ילדי החינוך המיוחד תסתיים אחת ולתמיד. מדובר פה בנשמות, משחקים פה בחיים של ילדים".

"כמו שחברי הקואליציה איימו בדיון הקודם של וועדת הכספים להתנגד בבקשה לאישור השקעת המדינה בשדה בוקר, נראה אותם מתנגדים בשביל הילדים הללו. כמו שמצאו כספים לדברים אחרים, צריך למצוא פתרון ולסיים עם האבסורד הזה כאן ועכשיו".

עומר ינקלביץ' ועדת הכספים משה גפני אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד