י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חיילים חב"דיים קיבלו אות הצטיינות מהנשיא

כך חגג נשיא המדינה, שמעון פרס, את יום העצמאות • בתום מטס כבוד, שבו צפו בכירי המדינה, חילק אותות הצטיינות ל-120 חיילים • סיפורם של החיילים החרדים

צילומים: יוסף אבי יאיר אנגל
צילומים: יוסף אבי יאיר אנגל



נשיא המדינה, שמעון פרס, ערך הבוקר (ה') בבית הנשיא בירושלים את חגיגת יום העצמאות המרכזית של מדינת ישראל בהשתתפות כל הצמרת המדינית-ביטחונית ובראשה ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וכל אלופי המטה הכללי בהווה ובעבר.

את האירוע פתח מטס כבוד חגיגי של מטוסי ומסוקי קרב ומיד בסיומו סקר הנשיא והרמטכ"ל את שורות 120 החיילים המצטיינים.

במהלך הטקס העניק הנשיא תעודות הצטיינות למאה ועשרים קצינים וחיילים מכלל יחידות צה"ל, ביניהם גם שני חיילים חרדים, חסידי חב"ד: סמל שניאור מוזיקנט, חייל בשח"ר כחול, וסגן יצחק שטרית, קצין בגדוד אב"ך בהנדסה הקרבית.

בראיון שהעניקו השניים ל"COL" סיפר מוזיקנט: "האווירה הייתה מאוד סימפטית, הנשיא פרס שאל אותי מאיפה אני בארץ והיכן אני משרת. סיפרתי לו שנולדתי בכפר-חב"ד ושם למדתי וחונכתי, וכיום אני מתגורר בירושלים. סיפרתי לו שאני משרת בצריפין והוא אמר 'כל הכבוד".

החייל שטרית סיפר כי נשאל גם הוא על מקום מגוריו ותפקידו בצה"ל, "ולאחר שהשבתי לפרס, הוא אמר שהוא בטוח שצה"ל מרוצה ממני". גם שטרית הוסיף ואמר: "הייתה אהדה גדולה בקהל", וכי "לא הרגשתי שאני זר במקום".



120 תקוות חדשות

בנאום חגיגי שנשא פרס, אמר לחיילים המצטיינים כי "מדינת ישראל גאה בכם. העם רואה בכם מצטיינים של צבא מצטיין. הרי נוספו לו 120 תקוות חדשות".

פרס הוסיף: "למאיימים מחדש על ישראל - אני אומר: אל תחזרו על שגיאות קודמכם. אתם מאיימים מתוך תיאבון לכבוש. אנו מגינים מתוך שאיפה לשלום. ישראל, המעטה בעמים, הענייה בשטחים, הדלה במים, הנֶעֶדֶרֶת באוצרות טבע, ועמָהּ, לבדו ישכון – הפתיעה את כולם והייתה למדינה למופת ביכולתה הביטחונית. בכושרה הכלכלי. ברמתה המדעית ובאופייה הדמוקרטי. ובצבאהָּ שהוא צבא עם. ערכי ואיכותי".

"ישראל אינה מאיימת על זולתה. אינה שואפת לשלוט על עָם אחר. אינה שוחרת רעה לשכניה. היא מדינה חזקה המעדיפה גשרי שלום על פני גדרות איבה. המזרח התיכון סוער היום. גדוש איומים מסוגים שונים. אין להקל בהם ראש. גם אין להיבהל מהם. ישראל היום חזקה מתמיד. ומסוגלת להגן על עצמה. לישראל יש את אשר יש לה. אבל גם יש לה כישרון נדיר להתחדש. להפתיע. לאגור יכולות ולהתקדם ביצירתיות. כי אנו חייבים להיות חזקים ואנו שואפים להיות צודקים".








שמעון פרס יום העצמאות חיילים מצטיינים חיילים חרדים טקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד