י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"חבר נאמן ונהדר"

אחרי כ-3 שנים: שליחו של טראמפ פורש מתפקידו

אחרי שלוש שנים בתפקיד שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט פורש מהתפקיד ופונה למגזר הפרטי. האישים הקרובים שזכו לעבוד עמו בשנים אלה שיבחו את אישיותו ופעילותו | "טוב ליבו וכישוריו של ג'ייסון גרינבלט יחסרו בבית הלבן", כתבה איוונקה טראמפ

אחרי כ-3 שנים: שליחו של טראמפ פורש מתפקידו
ג'ייסון גרינבלט בביקור אצל הגר"ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

סמוך לבחירות לכנסת: ג'ייסון גרינבלט הודיע שהוא פורש מתפקידו כשליחו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון, וכמי שעומד יחד עם חתנו היהודי של הנשיא מאחורי הכנת "עסקת המאה".

גרינבלט (52), הוא יהודי אורתודוקסי, שמונה לתפקיד לאחר בחירתו של דונלד טראמפ ב-2016 לנשיא ארצות הברית.

על פי הדיווח בארצות הברית, גרינבלט ישוב לניו ג'רזי, אך ימשיך להיות מעורב בתקופה הקרובה בתוכנית של טראמפ שתוצג אחרי הבחירות בישראל.

גרינבלט הודה לנשיא טראמפ, ואמר כי "היו לי חיים שלמים של כבוד לעבוד בבית הלבן תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ מעל שנתיים וחצי, אני אסיר תודה שהייתי חלק מקבוצה שגיבשה חזון לשלום, יש פוטנציאל גדול לחזון הזה לשיפור של חיי מיליוני ישראלים, ופלסטינים, אני רוצה להודות לאשתי המדהימה נעמי ולששת ילדיי המדהימים על הכוח והחיזוק, אני אתגעגע מאד לעבודה עם חבריי ושותפיי ג'ארד קושנר (חתנו של הנשיא), דייוויד פרידמן (שגריר ארצות הברית) ואבי ברקוביץ',(יועץ מיוחד) ועם רבים אחרים בממשל האמריקני שסייעו לנו במאמצינו".

הנשיא טראמפ הגיב לפרישתו של גרינבלט וכתב, "אחרי כמעט שלוש שנים בממשל שלי, ג'ייסון גרינבלט יעזוב לעסוק במגזר הפרטי. ג'ייסון היה חבר נאמן ונהדר ועורך דין פנטסטי, המסירות שלו לישראל ולחיפוש שלום בין ישראל לפלסטינים לא ישכח, הוא יחסר. תודה ג'ייסון!".

ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ, אמר בעקבות הודעת הפרישה: "ג'ייסון עשה עבודה ענקית, הוא זכה לכבוד על ידי כל המנהיגים באזור. הוא שותף וחבר קרוב, והוא ימשיך להשפיע לחיוב על העולם".

איוונקה טראמפ, רעייתו של ג'רארד קושנר ובתו של הנשיא הגיבה גם היא לפרישה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה, "טוב ליבו וכישוריו של ג'ייסון גרינבלט יחסרו בבית הלבן. אנחנו יודעים שהוא ימשיך להשפיע על העולם לטובה".

גם דייוויד פרידמן, שגריר ארצות הברית בישראל, התייחס וכתב, "זו הייתה זכות אדירה לעבוד עם ג'ייסון בשנים האחרונות בחיפוש אחר שלום ויציבות במזרח התיכון".

"אני מבקש להודות לג'ייסון גרינבלט על פועלו המסור למען הביטחון והשלום", כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו והוסיף, "ועל כך שלא היסס לרגע לומר את האמת על מדינת ישראל מול כל מלעיזיה. תודה לך ג'ייסון".

ג'ייסון גרינבלט דונלד טראמפ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד