כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אינטל רוכשת את פיתוחי הקישוריות למחשבי-על של קריי

אינטל תשלם 140 מיליון דולר עבור נכסי הקישוריות למחשבים עתירי ביצועים של קריי. במסגרת העסקה, יעברו 74 עובדים לענקית החומרה

  • ג' אייר התשע"ב
מפעל אינטל. צילום: חדשות 24
מפעל אינטל. צילום: חדשות 24

אינטל אישרה את רכישת פתרונות הקישוריות עבור מחשבים עתירי ביצועים של חברת השרתים קריי (Cray), דיווחו אתמול החברות. במסגרת ההסכם, יועברו לרשות אינטל "צוות הקישוריות והקניין הרוחני" של קריי. הטכנולוגיה והמומחים שיעמדו לרשותה בעקבות העסקה יסייעו לאינטל לבנות פורטפוליו למחשבים בעלי ביצועים גבוהים, במטרה לשפר את ביצועי השרתים, אמרה ענקית החומרה. לפי הודעת קיי, תשלם אינטל 140 מיליון דולר עבור נכסיה, וכן יעברו לאינטל 74 מעובדיה.

קריי בנתה לעצמה שם כיצרנית מחשבי-על יוקרתית. מחשב העל של החברה מדגם XT5-HE, המכונה גם "יגואר", שהוצב במעבדת המחקר אוק-רידג' בטנסי, הוא השלישי במהירותו בעולם, לפי רשימת 500 מחשבי העל המהירים ביותר שפורסמה בנובמבר. צוות הקישוריות של קריי אחראי גם לפיתוח הקישוריות המשמשת את מחשב-העל העונה לשם Cascade, שישתמש במעבדי x86 של אינטל. קריי תמשיך בפיתוח המחשב, ותוכניותיה בתחום מחשוב העל לא ישתנו, היא אמרה. החברה גם משווקת שרתים במחיר התחלתי של 200 אלף דולר, וצפויה להמשיך למכור שרתים ומוצרי אחסון.

"רכישת טכנולוגיית הקישוריות וצוות המומחים של קריי מספקת נכסים אסטרטגיים שיקדמו את הפורטפוליו של אינטל בתחום מחשוב עתיר ביצועים (HPC)", אמרה דייאן בריינט, סגנית נשיא ומנהלת כללית באינטל. החברה שואפת לבנות את הפורטפוליו שלה בתחום באמצעות האצת מעבדים וטכנולוגיית קישוריות. ביולי האחרון רכשה אינטל את יצרנית רכיבי התקשורת Fulcrum במטרה לבנות פורטפוליו בתחום חוות השרתים, וביולי רכשה את נכסי אינפיניבנד מידי Qlogic בעסקת מזומנים בשווי 125 מיליון דולר. על בסיס רכישת נכסי אינפיניבד, מפתחת אינטל קישוריות שרתים וממשק chip-to-chip.
אינטל קריי מעבד מחשבים עסקת רכישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד