ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עשרה ימים לבחירות הגורליות

אפקט החרמת החרדים • סקרים: בני גנץ מתחזק ומשתווה לליכוד

על פי הסקרים שפורסמו הערב נראה כי לראשונה לא ברור על מי יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה • המפלגות הגדולות מקבלות מספר מנדטים זהה, הגושים כמעט ושווים בגודלם • גנץ מתחזק בסקר אחד על חשבון ליברמן, כנראה בשל החרמת החרדים • 'עוצמה' קרובה לכנסת

אפקט החרמת החרדים • סקרים: בני גנץ מתחזק ומשתווה לליכוד
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/גרשון אלינסון, פלאש 90

הערב, נראה כי לראשונה כלל לא ברור על מי יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה. המפלגות הגדולות משתוות ומספר המנדטים בגושים נהיה צמוד מתמיד. אביגדור ליברמן שמצהיר כי יכפה ממשלת אחדות, מקשה כרגע על משימת הרכבת הממשלה, כמו גם 'עוצמה יהודית' שעל פי הסקרים היום נראה כי היא תשרוף שלושה מנדטים לגוש הימין.

סקר מנדטים שערך מכון 'מדגם' מנו גבע ופורסם הערב (חמישי) ב'ערוץ 12', מעריך כי מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-32 מנדטים, כך גם רשימת 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ עם 32 מנדטים, המפלגה השלישית בגודלה הינה  'הרשימה המשותפת' שמקבלת 10 מנדטים. רשימת 'ימינה' בראשותה של איילת שקד נחלשת מעט ומקבלת 9 מנדטים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מקבלת גם כן 9 מנדטים, החרדים זוכים ל-15 מנדטים, כש'יהדות התורה' מקבלת 8 מנדטים וש"ס 7. 'המחנה הדמוקרטי' עם 7 מנדטים, 'העבודה גשר' - 6 מנדטים. 'עוצמה יהודית' לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.5% כשאחוז החסימה עומד על 3.4%.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין מקבל 56 מנדטים, מרכז-שמאל-ערבים 55 מנדטים, וליברמן שלא נכלל באף אחד מן הגושים, מקבל 9 מנדטים.

על פי סקר אחר שערך הפרופ' קמיל פוקס עבור 'ערוץ 13', אם הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' הייתה מקבלת 32 מנדטים כמו גם 'כחול לבן' שמקבלת 32 גם היא, 'ימינה' שומרת על כוחה וזוכה ל-10 מנדטים, 'ישראל ביתנו' מתחזקת וזוכה ל-11 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' מקבלת 10 מנדטים, 'המחנה הדמוקרטי' 6 מנדטים, והחרדים מקבלים 14 מנדטים בלבד, כש'יהדות התורה' מקבלת 8 וש"ס 6 מנדטים. 'עוצמה יהודית' לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.76% בלבד מהקולות.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין זוכה ל-56 מנדטים וגוש המרכז-שמאל ל-53. ליברמן שלא נספר בגושים מקבל 11 מנדטים. 26% מהנשאלים מעדיפים ממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו.

בשאלה האם לדעתך התערבותו של ראש הממשלה בשוק התקשורת נעשתה כדי להביא לידי ביטוי עמדות של הימין הישראלי, שלא באות מספיק לידי ביטוי או לטובת סיקור חיובי אישי, השיבו 28% מהנשאלים כי לדעתם ההתערבות נעשתה כדי להביא ביטוי עמדות של הימין הישראלי, שלא באות מספיק לידי ביטוי, ו-27% השיבו כי לדעתם ההתערבות נעשתה לטובת סיקור חיובי אישי. 24% השיבו כי אינם יודעים ו-21% כי לדעתם ההתערבות נעשתה גם כדי להביא ביטוי עמדות ימין שלא באות מספיק לידי ביטוי, וגם לטובת סיקור חיובי אישי.

סקר מנדטים בחירות 2019 סקר בחירות הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד